torsdag, september 07, 2006

Snigel & Bitter

Maratonträningen har börjat.
Jag tog en promenad på lunchen mellan störtskurarna. Det var lagom jobbigt. Rundan var 2 kilometer och resulterade i en allvarlig olycka.


Där låg han.
Exakt lika snabb som tiden rör sig nu. Sigge Snigel. Jag är dessutom säker på att han ligger kvar.
Han krasade under min sko.
Tråkigt. Jag har nya skor.

Men är man inte snabbare än tiden går sakta en torsdag eftermiddag får man skylla sig själv.

JAG ÄR SJUKT UTTRÅKAD!

Hur mycket tjej är man om man funderar på att shoppa något för att få roligare?

Tänkte lösa det med att skriva något roligt i Le Blogg. Brukar få mig pigg eftersom jag tycker allt jag skriver är fyndigt och roligt nämligen.

Så här kan vi sammanfatta dagen. Nån som byter?
07.00 Väckarklockan ringer
07.20 Jag går upp
07.30 Duschat, klätt på mig - sitter i bilen.
08.00 Kommer till jobbet
08.11 Börjar fundera på vad jag ska äta till lunch.
11.57 går på lunch. Äter. Lax och potatis. Smaklöst. a av AAAA
13.05 Promenerad klart. Kommer till Le Kontor.
13.06 Dricker Kaffe
13.45 Håller på att somna.
14.00 Dricker kaffe för att inte somna.
14.01 Bränner mig på tungan.
15.15 Försöker skriva något roligt i Le Blogg. Inte ens jag själv småler. Det är det ni läser nu.
15.45 Inte roligare.
15.50 Lite Msnande på jobbet roar upp.

Resten av arbetstiden blir till att; Ringa kompisar. Låtsas jobba. Dricka kakor. Fixa frillan.Läsa mina favoritbloggar, funderar på att uppdatera min länklista. (obs fundera - Inte orka just nu) Vara otillgänglig för Kollega 1-5, fundera på när de egentligen uppfinner saker man var säker på skulle finnas nu. Som finns i filmer.

Teleportering. Bilar som flyger. Piller som smakar spagetti & köttfärssås. Hushållsrobotar (Tom Dr Snuggles hade en) Flygande städer.

När kommer de egentligen. Och vem är egentligen världens hårdaste TV deckare?
Magnum?
Kojak?
Nick Slaughter - Tropical Heat...

A. Så uttråkad.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Dricka kakor? Låter skoj.

6:20 em  
Blogger A. said...

Hmm. Kul faktiskt att du kommenterar det. Brukar lägga in lite såna där felskrivningar för att se om någon reagerar... :-) Faktiskt första gången någon gör det!

Eller så är det en klar felskrivning, ett fall av glömt ett ord eller en släng av att jag helt enkelt inte kan svenska...

Välj själva

8:19 fm  

Skicka en kommentar

<< Home