onsdag, september 26, 2007

Bilnasare

Om man lägger ut en bil till försäljning. Är det då normalt att medan jag tränat i en och en halv timme har ringt 28 pers på bilen och 5 har mailat om den?

Och nej.
- Jag kan inte tänka mig 10 000 i snabb affär.
- Jag vill inte ha en gammal Mazda i utbyte.
- Jag vill inte ha hjälp att sälja den.
- Jag kan inte tänka mig att pruta innan du sett på bilen.
- Jag vill inte ha något byte alls.
- Och jag vet fan inte om kamremmen är bytt, vad den gör eller var den sitter.

Okej?


A.

9 Comments:

Blogger Ängeln said...

Se det positiva.. den kanske blir såld? Fast först kan du ju testa dina kunskaper som säljare och visa upp bilen ;)

10:03 fm  
Blogger A. said...

Vill ni se bilen?

10:07 fm  
Anonymous Anonym said...

Vem vill ha en turkos bil??

1:34 em  
Blogger A. said...

Hur många som helst och den är inte turkos!!!!!

1:50 em  
Anonymous Anonym said...

den är helt klart turkos!

4:19 em  
Blogger Peppe said...

Vad e det med folk?!

4:56 em  
Blogger emm said...

haha.. nu vill jag veta om den är turkos juhu! är den det? va va?

6:28 em  
Blogger ajja said...

Ja! Vi vill se bilen. Och jag blev besviken på dig, fast jag misstänkte starkt att du inte visste. Men kamremmen A. KAMREMMEN! Den driver mortorn och det står i din servicebok om den är bytt eller inte. Det är en av de viktigaste sakerna vid en försäljning just den remmen. Jag hade inte köpt bilen om dessa saker inte besvaras!

Åh än bättre. OM remmen e bytt har du (till 90%) ett klistermärke nånstans på motorn om när den byttes och vart.

OK! ta tag i det där nu, för kammremmsshit is the real shit!

8:46 em  
Blogger A. said...

Lois: Den blir inte mer turkos för att ni gaddar ihop er.

Emm: Nej den är inte turkos.

Ajja: Åh fan. Är det den? Trodde nästan det men långt ifrån säker. Inte säker alls. Och jag börjar förstå att den är viktig. Alla frågar om den där remmen.

Och verkar jag inte vara meck-typen menar du? ;-)

9:54 em  

Skicka en kommentar

<< Home