onsdag, juli 01, 2009

2 dagar och en vecka...

Sen är det semester.
Och om mina funderingar är rätta så kommer nästa vecka vara så lugn så lugn och jag kan arbeta från en strand nära dig. Eller mig.

Sen såg jag en trevlig skylt på en lunchrestaurang igår.

"...Här äter vi inte i bar överkropp..."

Tycker jag man skulle ha i mataffärer också. Fast å andra sidan så är det ju världens bästa bantningsknep. Inget får mig att tappa matlusten som nakna män* i en matbutik.
Här skulle jag kunna fortsätta om att om det ska vara hår i maten ska det fan vara mitt eget. Eller åtminstone inte från någons rygg.
I bästa fall.
Men det gör jag inte för det blir lite äckligt.


Snart semester. Glöm inte det.


A.


* Ja, män. Har aldrig sett en halvnaken kvinna i en matbutik.

10 Comments:

Anonymous Penny said...

Hehe. Ska vi byta? 2 dagar kvar.

Inga halvnakna kvinnor i mataffären? Du har helt uppenbart inte besökt Norrbottenskusten under juli månad. Det är där di där människorna är, främst norrmän i bikini/speedos och matchande foppatofflor. Gärna bakis med en cigg i ena näven.

Du kanske kan få hugg om du har tur?

1:44 em  
Blogger A. said...

Vet inte om jag vill ha sån tur.

Cigg och Foppatofflor lockar inte direkt. Men vem vet framåt slutet av sommaren. Då kanske det är nödvändigt för mig...;-)

Och ja, jag byter gärna ;-)

1:52 em  
Anonymous Penny said...

I år får fopplorna i länet dessutom trängas med knähöga jesussandaler och haremsbyxor i trikå. Truckerkeps och tribaltatueringar för killarna.

Inte sugen på det heller? Nähä.. synd då.

Norrbotten will never be the same again.

2:30 em  
Blogger A. said...

Har truckerkepsen kommit dit. Och samtidigt med Tribal-tatueringen. Kommer bli en jobbig sommar för dig i Norrbotten med alla hetingar hehe...

2:57 em  
Anonymous Penny said...

Man kan alltid öva på att skjuta prick. Göra en Runar, nästan.

3:19 em  
Blogger A. said...

Haha... jag lovar att stå för rättegångskostnaderna om du gör det!

3:28 em  
Anonymous Penny said...

Deal.

3:40 em  
Blogger Mr E said...

I agree. Inte alls matlusthöjande det där faktiskt. Av någon anledning är det företrädelsevis män modell större, med betydande hårbeklädnad och lagom svettiga och flåsande som lagt sig till detta mode. I alla fall i min mataffär. Inte najs.

4:41 em  
Anonymous Birgitta said...

No shoes, no shirt, no service.

12:27 fm  
Blogger A. said...

Mr E: Du har så rätt. Det är sällan någon vältränad normalt hårig och svettig man som går omkring så. Och aldrig kvinnor.

Birgitta: Utmärkt policy.

1:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home