måndag, april 03, 2006

För övrigt så älskar jag Storbritannien

Om man bokar in sig på ett hotell där det serveras frukost på rummet. Vad förväntar man sig då?

Lite lyx va?

Inte att det står en plastlåda med en brödbit i minibaren va? Dessutom ska den väl stå där varje dag? Inte bara första dagen och sista. Bara i GB.

- Annars ett bra hotell med höga säkerhetskrav. Jag behövde en extra nyckel. Receptionskillen som stod och rökte sa då...

"...Of course, which room number and can you hold my fag while I get it?..."

Och där blev jag stående med en cigg i handen medan han suckande fixade en extra nyckel. Om han fråga efter mitt namn? Inte alls. Bara i GB.


- Att folk vid bordet brevid börjar prata med en och undrar var man kommer ifrån. Och paret är ca 70 år. Bara i GB.

- Var är det accepterat att stoppa ner handen i brallorna och ta ett bastant grepp om kronjuvelerna under en rundvisning på Skottlands äldsta destilleri utan att någon reagerar?* Bara i GB mina vänner...


Mac A. - of the klan of Macblogg...


* givetvis inte någon av MacA's klanmedlemmar utan en fyllbult i rugbytröja...