onsdag, mars 29, 2006

Telefonsamtal

Lyfter på luren *

Hör någon gallskrika! En mansröst.

"...nu kommer jag..."

Blir kallsvettig och tror att det är någon som kör motvänt telefonsex med mig. Sen blir jag lite nyfiken...

Rösten fortsätter

"...A, nu blir det åka av, jag kommer nu... ...fy fan vad skönt det ska bli..."

Nu är jag helt plötsligt livrädd. Sen hör jag. Rösten pratar värmländska. Min första tanke går till att Bengt Alsterlind. Har han fått spel?

Nej då, det är All-in som påbörjat sin resa mot världens metropol**

1 timme kvar den här veckan! Det ni. Om allt stämmer med mina minnen av Edinburgh så ligger vårt hotell granne med det största internet cafet. Ni kan kankse bli uppdaterade. Eventuellt. Någongång måste Le Blogg bli av med icke-på-fyllan-blogg-oskulden.


A.- Som byggt det mesta Alsterlind gjorde på hajk***

* Nu gör man ju inte det längre men jag tryckte på knappen...
** Åtminstone om man bara räknar norra förorter.
*** Favoriten var att måla ett ansikte på en blomkruka och odla gräs som hår. Eller repstegen. Eller svävaren. Och helt ärligt byggde pappa det mesta.