tisdag, mars 28, 2006

A is back

efter att ha drabbats av storstadens alla faror nu på förmiddagen.

Tunnelbana. Rent livsfarligt. Vad har hänt med det att man får gå av innan de utanför kliver på. Satt som ett frimärke i dörren på andra sidan när tant med man och matkassar* bestämt skulle in. Hade jag vart beredd hade jag tacklat tillbaka.

En rabattremsa - 150 kronor? Kommer ihåg när de kostade typ 60. Dyra redan då. Surt dyrt att åka kommunalt om man inte gör det varje dag.

Sen en "kortare" presentation. Jag ägde lokalen, och kul att jag var ombedd att tala på svenska vilket jag givetvis förberett mig på. Tills det dök upp en tjomme från EU någonting och allt fick ändras till Engelska.

Lite fånigt med en kille på 30 som snackar mer amerikanska än Tori Spelling. Han lät fånig. Hans kollega var fruktansvärt söt. The Brat, ditt lilla troll till syster ligger efter.... Hon är numer bara tvåa på min lista. :-)

Dessutom hade jag i god anda klätt upp mig, tagit på mig finkostymen** knutit slipsen extra noga, putsat skorna och vad får man får det?

Det första skavsåret i mitt liv... Misstänker att mina fötter svullnat upp... Kan vara gravid. Första man med jungfrufödsel...


A. Er svullna fot i storstan...


* När man träffat på en pensionär som handlar när de borde kan de inte uppföra sig.

** Till skillnad från jobbkostymerna som ser i princip likadana ut...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Auch. Jag undrar också vad som hänt med tunnelbaneetiketten. Det känns inte helt kul att behöva boxa sig ur vagnen varje morgon. Kliv åt sidan snälla medresenärer!

2:52 em  
Blogger A. said...

Det mest fascinerande är, frånsett hur stark i kroppen tanten var, att folk inte fattar att det går så mycket snabbare.

Precis därför jag avskur att åka kommunalt...

3:13 em  
Anonymous Anonym said...

Jag vet. De flesta är så ostrategiska. Det gäller att stå längst fram, vänta på att alla går av och sen inleda rusningen efter bästa sittplatsen. Hehe.

4:57 em  
Blogger A. said...

Samma taktik som jag använder... Och en bra sittplats innebär en plats där någon glömt en tidning och ingen sitter brevid. Undantag görs givetvis för söta tjejer men då vågar jag aldrig sätta mig där... :-)

9:45 fm  

Skicka en kommentar

<< Home