måndag, mars 27, 2006

Måndag morgon, helgen är slut och inga obefogade påhopp på små djur...

Gooooooood Moooooorgooon.

Denna vecka är en sk tredagarsvecka. På torsdag försvinner A med vänner till Skottland på kulturresa.

Måndag och förmodligen kommer det inte ett enda obefogat påhopp den här veckan. Eller kanske.

Helgen, ja nu har vi blivit av med honom. A's enda singelvän förutom The Brat* avlägsnar sig från stan. Flyttar ner till de småländska högländerna för att förkovra sig i gummits ädla konst...
Detta firades givetvis storligen av diverse konstigt folk och alkohol. Sjukt kul.

Sol, sol, sol, sol så sammanfattas min lördag. Satt ute i solen ett par timmar först hos mor och far där inte mycket gjordes och senare hemma på min uteplats. Fantastico..


Men säg det som varar för evigt...


Kommer ut, sätter mig på min uteplats... tittar mig lite omkring. Något stämmer inte. Kommer inte på vad. Sitter kvar och dricker min kopp te.

Då märker jag det... Någon har snott min grill!!!!! Vem fan snor en grill mitt i vintern och varför har de inte tagit med grillgallret!???!??!

Satans tjuveriområde jag bor. Måste nog flytta pronto.




A. Utan grill på uteplatsen


* Vi vet ju inte så mycket om The Brats äventyr eftersom han pratar som en politiker och aldrig i sitt 29 åriga liv svarat på det man frågat om när han svarar.


Ps. Inatt drömde jag om att jag använde tandtråd så effektivt att det fick plats att växa fram en ny tand. Jag såg konstig ut med tre framtänder.

6 Comments:

Blogger ajja said...

Men hallå! Du borde kolla så att du inte gjort dig ovän med fler än katt-tanterna *s* Stackare, du kanske borde sätta kätting runt allt du äger?

12:52 em  
Blogger A. said...

Nope, får emigrera någonstans där brottligheten är låg. Enda chansen.

Vem stjäl en grill mitt i vintern ?? :-)

1:18 em  
Anonymous Anonym said...

Jag gissar på katt-tanten! Hon ska kanske grilla alla möss som hennes katter bär in...

Vad ska ni se i Skottland föresten?

8:35 em  
Blogger A. said...

Planerna är än så länge lite vaga men hyrbil, destilleri och allmän kulturpromenad ingår.

Är själv sugen på att dra upp Nessie...

1:29 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har redan varit och draggat efter Nessie. Ingen lycka alls. Nessie är en fegis som gömmer sig! :)

11:48 em  
Blogger A. said...

Tänkte köra med lite bottenmete efter Nessie. Har tidigare även jag draggat efter henne men nu ska jag agna med en rund och matig Karlstadbo...

Tror det kommer locka fram henne :-)

10:57 fm  

Skicka en kommentar

<< Home