tisdag, juni 13, 2006

sex på kontoret?

Hade egentligen och hade skrivit ett djupt och allvarligt inlägg om ungdomskultur och den fördummning av språket som sker eller om det egentligen är en intelligentisering* som sker med alla nya influenser.

Men inte alls. Le Blogg ville icke det utan raderade allt. Skulle precis börja om eftersom det är en viktig fråga när ljud som;

Ooohhh....
Ahhh....
Mmmhmmm..
Ahhh...
Nu...
Oh...

Sprider sig från konferensrummet.

Nyfiken går jag dit. Beredd på vad som helst. En orgie, bondagesex, Le Boss naken...

Det jag får se hade jag inte väntat mig.
Synen som visar sig är;
Alla mina småkollegor iklädda pannband och hejjar som tusan framför en liten tv-apparat.
Att de ser fåniga ut och inte förstår vad kommentatorerna säger spelar ingen roll.

Ganska kul. Det enda två som inte talar med varandra är 1 & 2:an. De tävlar istället om chefens gunst genom att så fort den ena säger något avbryta den andra. Också det ganska komiskt.


Nu till något viktigare. Kolla vad jag såg på lunchen. Inte konstigt att man önskar sig ett lastbilskort, en målad lastbil och ett anropsnams i stil med The Bandit, Snowman eller Sheriff Buford T Justice...

Tänk er att glida fram i slitna jeans, rutig skjorta, cowboyhatt och ett par coola boots. Tuta med ett snöre i taket och plocka upp lifterskor...

A. Med jobbdrömmar.


* Inte helt säker på att det är ett ord. Annars är det dags att det blir ett.




6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Är det road-movies eller porrfilm du kollat för mycket på för att skaffa dig denna truckerdröm. Eller har du kanske någon annan förklaring? ;-)

7:47 em  
Blogger Smiley said...

Det var push upp storyn + för varmt väder, tycker jag =)

9:02 fm  
Blogger A. said...

Moi: Hm... Meningen var faktiskt att framhålla det coola i att köra en stor lastbil men på något sätt efter läst igenom det igen kan jag förstå din fråga :-)

Smiley : Kan haft en viss inverkan också :-)

8:15 fm  
Blogger Smiley said...

Var tvungen att brottas med "inverkan" jag också :)
Kapitulerade :D

8:34 fm  
Blogger A. said...

Så du har brottats du. Inte illa :-) Men kapitulerade? ;-)

10:02 fm  
Blogger Smiley said...

Japp!

6:23 em  

Skicka en kommentar

<< Home