måndag, juli 31, 2006

Det finns bra ideer och sämre ideer

På avdelningen bra ideér under dagen

- Att av en slump pga att brorsan lånat bilen upptäcka att Adam Alsing är tillbaks i radio. Utmärkt humörhöjare på morgnarna. Och nej, söker ni stort djup och mening lyssna inte på honom.

- Äta sushi istället för hamburgare.

- Köpa ett stycke tyg så mitt sänggavel-projekt blir klart.


Avdelningen mindre bra ideér

- Att efter redan ha gjort av med så mycket av lönen att jag skäms handla inte en utan fem nya böcker.

Nåja gjort är gjort och nu ska vi snart hem och läsa;

Erlend Loe - Expedition L
Isabell Allende - Zorro, så föddes legenden*
Traci Lords - Nattens barn
Göran Rystad - Politska mord
Per Hagman - Att komma hem ska vara som en schlager

Den viktigaste frågan är bara i vilken ordning de ska läsas...


Nu mina vänner. På P1. Den enda svenska boxare jag sett få mer smörj än Anders "Lillen" Eklund mot Frank Bruno som Sommarvärd.

Åsa Sandelll...


A. I ett lunchkoma som påminner om mitt förmiddagskoma



* Hoppas verkligen det är den maskerade hjälten som ristar in Z på sina motståndare och aldrig fångas av Sergeant Garcia den handlar om...

8 Comments:

Blogger Peppe said...

Så här tycker jag:
Erlend Loe- helt okej, men inte nära på lika bra som Naiv.Super.
Traci Lords -delvis intressant, men mest beskrivningar om hur vacker hon själv är.
Isabell Allende- bra.
Göran Rystad -ingen aning.
Per Hagman - fin bok.

Själv läste jag precis ut Fredrik Strages Fans och var väldigt nöjd.

1:32 em  
Blogger A. said...

Fans är riktigt bra tycker jag med. Enda problemet är att jag ser Strage framför mig hela tiden och småfnissar när jag läser den för han ser så rolig ut :-)

Traci kommer nog sist. Men kanske, bara kanske, skulle sagt att jag läst den redan :-)

Men som den materialist jag är ville jag ha den själv i mitt "bibliotek"...

Tror ordningen blir.
Rystad
Allende
Rystad
Loe
Rystad
Hagman
Rystad

Politiska mord är nämligen i novellform om varje enskilt mord :-)

1:41 em  
Anonymous Anonym said...

asså verkligen rolig blogg...;)

1:51 em  
Blogger A. said...

Tack tack...

Är det något som Le Blogg gillar så är det smicker. Ta det som en hint mina vänner... :-)

1:54 em  
Anonymous Anonym said...

heh...det är bra det:o) Forsätt skriva. Så har ja ngt att sysselsätta mig på mitt jobb:P

2:01 em  
Blogger A. said...

Vi ska få se vad vi kan få ihop för att underlätta arbetsdagarna för er :-)

2:15 em  
Anonymous Anonym said...

va snällt av dig...:o)

2:40 em  
Anonymous Anonym said...

Jag är inte dummare än att jag inser nyttan av en viss kunskap.
Men jag känner mig inte säker på vad som är viktigt och vad som inte är det.
Jag saknar inriktning. Översikt.
Hur får man översikt?
Kanske kommer det med åldern. Men kanske inte.
Ska jag bara gå runt och vänta som en annan fåntratt?

//E.L

12:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home