torsdag, augusti 10, 2006

Fel val.

Ibland märker man instinktivt att man har valt fel.
Innan lunch allt talade för att Sibylla var det bästa valet. Men på vägen ner fick jag onda aningar. Något kändes inte rätt.
Kanske värmen, kanske hade jag bara intalat mig att jag var så hungrig som jag trodde. Helt enkelt skenhungrig för att komma iväg från Norra Europas varmaste kontor.
Nåja vad vet jag.

And so be it. Jag var förtjänt av det. Utan tvekan. Mat alltså.

Men när jag stått utanför Sibyllakiosken i en kvart.
Svarat på frågan "...skulle du ha allting på?..." 4 gånger och när jag sippar på min dricka upptäcker att jag fått en cola istället för vatten som jag bad om försvann allt.

Skenhungrig eller irriterad. Ingen aning. Skickade hamburgaren efter tre tuggor. Drack colan.
Rätt val?
Nepp. Inte alls.
Är extremt hungrig nu och har inget att äta.


A.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fel val av lunch??

1:58 em  
Blogger A. said...

japp.fast nu med text :-)

2:13 em  
Anonymous Anonym said...

Du får komma hit å äta ballerina med mig :O)

2:20 em  
Blogger A. said...

Taget :-)

2:41 em  
Anonymous Anonym said...

Goood....ja du vet var ja jobbar!:)

2:54 em  
Blogger A. said...

Hmm... Skämtar du nu eller vet jag det? För seg för även de enklast skämt just nu :-)

2:58 em  
Anonymous Anonym said...

Hä nää kanske inte.....:P Men om du läser mitt senaste inlägg på min blogg kan du hitta svaret ;)

3:04 em  
Blogger A. said...

Kollade direkt där såklart. Men jag kan ju inte knalla runt hela Sumpan på tom mage och leta efter ballerinor :-)

Trodde att vi eventuellt kände varann ett ögonblick och tokstuderade din bild. Sen slog det mig att även om jag kände igen dig inte borde ha en aning om vem jag är... :-)

Som sagt. Inte vidare klipsk idag...

3:08 em  
Anonymous Anonym said...

hähäh ok.....:) Nä sant jobbigt o knalla runt hära;) Ja lägger en ballerina utanför dörren så hittar du nog mig;)

3:16 em  
Blogger A. said...

Perfekt... :-)

3:48 em  
Anonymous Anonym said...

kanon....lagt ut en kaka nu!!:o)

4:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home