tisdag, augusti 29, 2006

Upplyftande

Om man har lätt tråkigt på jobbet. Så har jag ett tips på vad ni inte ska göra.

Med en pensionsålder på 65.
A är 30. Alltså 35 år kvar att arbeta.
35år - ca 220 arbetsdagar per år. = 7700 dagar kvar att jobba.

8 timmar per dag. 7700 dagar =61600 timmar
Alltså 61600 timmar kvar att arbeta innan man blir pensionär.
61600 timmar. 60 min per timme = 3 696 000 minuter kvar att arbeta.

Tremiljonersexhundranittiosextusen minuter.
Det är vad jag har kvar att jobba. Sjukt mycket. Räkna om det i hur lång tid det tar att äta en Big Mac. 2 Minuter.
Det blir ett par Big Macs....

Fy fan.


A.

3 Comments:

Blogger Peppe said...

Nu slutar du! Vaknade lite över 5 i morse och hade ångest av tanken på att jag fr.o.m. nästa onsdag kommer att jobba 24 h i dygnet i sju dagar på raken.

Funderar på att vara berusad 90% av tiden...

3:02 em  
Anonymous Anonym said...

Så du menar alltså att du inte har planerat att bli multimiljonär så du inte behöver jobba om du inte vill? Det har jag, däremot är planen lite luddig när det gäller detaljer som hur jag ska bli så där rik... :)

3:29 em  
Blogger A. said...

Min plan är så. Grymt luddig bara... :-)

4:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home