fredag, september 08, 2006

First I was afraid, I was petrified

Om Le Blogg hade vart en livsstil eller period hade den varit 70-talet.
En Disco-blogg.

A somnade sin vana trogen framför tv:n igår. Vaknar till och det enda jag kan höra är "I will survive" med Gloria Gaynor.

Alltså idag är Le Blogg skrudad i tighta byxor, tight uppknäppt skjorta och vita skor. Rör sig utstuderat och lätt svängade fram. En kombination av John Travolta i Saturday Night Fever och Chris Kattan i A Night at the Roxbury's...

Men vilken är egentligen världens bästa discolåt?

För att jag inte ska ha så tråkigt som igår så kräver jag att ni lämnar era förslag här. Lämnar ni inga tips eller förslag så;

"...Go on now go walk out the door, just turn around now'cause you're not welcome anymore..."

Eller så är ju inte men kom igen... :-)


A.


PS. A har givetvis en anekdot om Lillbrorsan och disco. När A var dryga 18 och Lb x antal år yngre fick Lb skjuts till sin fotbollsträning. I radion spelades då "It's raining men" och A poppade högt med nervevade rutor. Lb började nästan slåss för att komma åt volymknappen. Inte kunde en cool 11-13 åring komma till fotbollsträningen lyssnandes till Disco. Jag tvingades stanna 100 meter ifrån planen.
Idag?
Feliz Navidad är Lb's favoritlåt. Med den drev han Pappa A till vansinne en julafton. Repeat i 2 timmar.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha. Så du förstörde honom med andra ord?

Peronligen har jag en soft spot för Bee Gees. Vad sjutton är det med falsettsång? Stayin' Alive så klart.

10:42 fm  
Blogger A. said...

Ser det mer som jag lärde honom hehe...

Bee Gees, Stayin' Alive, falsettsång. Funkar till mina alldeles för tighta discobrallor :-)

Lite samma stuk som PatriK Hernandez - Born to be alive...

10:55 fm  
Anonymous Anonym said...

En rättelse, det var inte It´s raining men som spelades på radion utan "Girls just wannna have fun"! Hade kunnat tagit raining men girls just wanna have fun blev bara för mycket.... Det borde även du inse A...

3:28 em  
Blogger A. said...

Där har du faktiskt fel Lb... Även om det också är en munter låt... :-)

Be nu om ursäkt för att försökt baktala storebror!

3:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home