tisdag, mars 31, 2009

Åre i punktform.

Saker som var bra
Skidåkningen
Solen
Dippans afterski
Att få höra att kompisens Visakort hittats i Hummeln. När vi är i byn. Utan att han märkt att det är borta.
Den rödhåriga sångerskan på Afterskin på Dippan
Kompisarna.
Mina ascoola pjäxor. Nordica Beast.*
Den rödhåriga sångerskan på Afterskin på Dippan
Att höra kompis M kommentera kompis Fs skidjacka med "Jag vill inte vara tjatig. Men återigen, jackorna".


Saker som var nödvändiga
Gulashsoppa
Irish Coffee.
Att sätta på bastun varje dag.
Liftkort
Citera Snowroller så ofta som möjligt.
Att vara så gamla att vi inte orkade gå ut på lördagkväll.

Saker som kändes jättebra just då
Att åma mig mot en pelare på after skin.
Att ta in ytterligare 5 Lumumba
Att fulkommentera kompis Ö's ex blogg under falska namn.
Att bli fångad på kort när jag leker Demi Moore i Striptease.
Att skippa första åket.
Att skippa sista åket varje dag.

Saker som är totalt onödiga.
Storm
Kompis XX som tydligen producerar mer växthusgas än halva afrika. Gärna i sömnen.
Att med byxorna vid knäna gallskrika "det är ju du Täppas" till en oskyldig man.
Att bjuda kompis D på lunch när han är så bakis att han håller på att avlida. Otacksamma fjant.
Att kompis S blev hånad av skiduthyrartjejen när jag snabbt att han betalat 265 SEK per åk eftersom han var så bakis hela tiden och inte ville åka.
Att gå på Country Club.
Att på en total tid av 37 minuter på Country Club tycka att Fernet är en bra ide. Två gånger.


A.


* Det är helt ok att göra lite egna tolkingar till det.

8 Comments:

Blogger Winnie The Pooh said...

"Att med byxorna vid knäna gallskrika "det är ju du Täppas" till en oskyldig man."

-Ha, ha, ha, ha!!! Jag döör av skratt! Var det du?! Snälla, säg att det var du! När och vart åker ni nästa gång, sån´t här måste ju upplevas lajv. *tårkar tårarna*

10:05 em  
Blogger A. said...

Kan ha vart jag ja. :D

Lovar att säga till dig. Klart du ska med. ;-)

10:08 em  
Anonymous Pia said...

Hahahaha...Du må ju ha gett den "oskyldiga mannen" ett trauma för livet!! ;o)
Öhh, jag hoppas att det var på toan detta hände.. Annars är det nog enkelt att hitta det på youtube, med tanke på alla amatörpaparazzis som finns!! :o)

9:52 fm  
Blogger A. said...

Pia: Du kan nog hitta det på Youtube... ;-)

12:33 em  
Blogger Ninde said...

...och när får vi se de korten då? :D

4:35 em  
Blogger A. said...

Du får väl använda sökfuntionen. Och vill du verkligen se mig med brallorna vid knäna? ;-) Det finns ju annars sidor för sånt som säkert är mer hm, ja låt oss säga imponerande :D

7:58 em  
Blogger Ninde said...

Nu syftade jag iofs på meningen:

"Att bli fångad på kort när jag leker Demi Moore i Striptease..."

Att se A leka Demi Moore medhelst pole-dance....:D Ombedd eller kom du på det rent spontant? ;)

3:44 em  
Blogger A. said...

Ninde: Det var helt oombedd. Men det kändes som en sjukt bra ide just då. Och jag fick faktiskt en hunka instoppad i skidbrallorna av en tjej hehe...

4:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home