måndag, mars 16, 2009

Le Helg

En lung helg. I familjens tecken.
Dop och sen satt jag ensam hela helgen. Kanon.
Men jäklar vad schackrutor är goda.
Kakorna alltså.
Tror jag åt ca 50 stycken under lördagen. Blev ingen middag.

Idag är det måndag och jag vill ha nya. Den som bakar schackrute-kakor åt A kommer bli min allra bästa vän.
Någon som tar det?
Tänk också på att A är en väldigt rolig och bra vän. Fråga vem som helst som känner mig.



Men inte helt utan gnäll.
Är Lasse Holm fånigast i Sverige genom tiderna.
Antagligen.
Och samma sak i år igen. Det borde vara förbjudet att sjunga sina egna sånger i Så Ska det Låta.
Speciellt för Lasse Holm som har en hit från -81 som handlar om makaroner.
Den var rolig då. Jag var 5 år gammal. Jag skrattade åt Clownen Manne då med.

Säger antagligen mer om A än om humorn i det hela.


A.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Klart att jag ska skaffa mig ett namn nån dag, men det får bli efter att jag har gått kurs hos tomtarna i tomteverkstaden (Kalle Ankas jul), så att jag kan baka schack-kakor till dig... ;o)

5:54 em  
Blogger emster said...

Men asså. Schackrutor är väl inte så gott?

6:47 em  
Blogger Ninde said...

Skrattade åt Clownen Manne? Du var nog ensam om att tycka att han var rolig isåfall...;)

11:00 fm  
Blogger Miasworld said...

Småkakor är gott. Jag ska bli en småkaksbakare när jag blir stor.

11:12 em  
Blogger A. said...

Anonym: Jag kräver ett namn. Och att du lär dig baka schack-kakor till mig..

Emster: Det är jättegott. Vad tycker du är gott då? Ballerina? Världens tråkigaste kaka...

Ninde: Ja. Eller Le Twin gillade Manne också. Och oväntat att du skulle hacka på mig...

Mia: Behöver du smakprovare ställer jag upp...

8:39 em  
Anonymous Anonym said...

"Kräver ett namn"??? Oj, så sött... ;o) Men jag har inte bakat några kakor ännu så det får nog vänta...
Istället passar jag på att berätta att jag varit och sett Manne live på den tiden det begav sig och dessutom fått hans autograf!

9:33 fm  
Blogger Ninde said...

Vaddå hacka? Lite oväntat bara att någon som säger sig ha clownfobi bara skrattar åt den enda clown jag någonsin tyckt vara riktigt läskig.. (och då har jag ändå läst "Det/It" av Stephen King...;)

1:25 em  
Blogger Ninde said...

...och ska du sura tänker jag minsan inte damma av mormors schackrutekake recept..;)

1:26 em  

Skicka en kommentar

<< Home