torsdag, mars 05, 2009

Favoritdag!

Torsdagar är min favoritdag.

1. Jag kan vara uppe hur sent som helst. Det är fredag imorgon. Förut sov jag ofta hela nätterna i soffan natten mellan torsdag och fredag. Bara för att det är ok att se ut som ett lik imorgon.
Och för att jag fick.

2. Det är fredag imorgon. En mycket bra dag.

3. Vi har alltid tårta på fredagar här på min avdelning.*
Det är både gott och framför allt så har jag trista bantare som kollegor som hellre äter ett äpple än en kanelbulle.
Ett synsätt jag varken kan respektera eller förstå.
Men mer marsipan åt mig så jag är glad ändå.



Okej, Efter önskemål från fansen. Vi förtydligar.

En kvinnlig kollega tog lite extra idag.
Brukar ju bara vara jag.
Och sa att hon kunde äta sånt med gott samvete. Då påpekades det att hon var i ett välsignat tillstånd. Jag har aldrig hört det. Men tydligen så när en tjej är gravid säger man att hon är i ett välsignat tillstånd.

Nu har jag mig veterligen aldrig gjort någon gravid så särskilt välsignade har inte många sett ut.


A.

* Här kan ni gärna tänka mig lite som irländaren i Braveheart "I told you its my island!"

9 Comments:

Blogger Ninde said...

Gravida tjejer? Välsignat tillstånd? Dig veterligen? Hm... Försöker du säga oss något här, eller är det mer en beskrivning av vissa av dina kollegor efter för mycket marsipan?

4:58 em  
Blogger A. said...

Haha... nej bara att jag aldrig hört det uttrycket. Och mig veterligen ja. Annars är det nog något jag skulle vilja veta men inte vet...

5:10 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

Inte fasen behöver en tjej bli befruktad för att ha en närmast religös upplevelse mellan lakanen...? Personligen tillhör jag dem som allt som oftast påkallar högre makter "när det är som bäst". DET är vad jag kallar ett välsignat tillstånd!
Resultatet, dvs graviditeten, har fått mig att tänka på avguden två våningar ner istället...

5:13 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

...Men... Hur hänger det ihop med att det är fredag imorgon?
Eller... vill jag ens veta det?

5:15 em  
Blogger A. said...

Ninde: Kankse om mig. Men de kallar det tjock och inte välsignat tillstånd även om jag kände mig så efter tredje biten tårta...

Fru R: Exakt. Jag försökte vara lite fyndig. Jag skrattade själv kan jag ju säga. men det gör jag oftast åt mina egna skämt. Så pinsamt om det är helt tyst...


Och det har egentligen inget med att de är fredag imorgon att göra. Inget alls.

Men för att inte tråka ut er med en massa inlägg så skrev jag ihop dem.

5:23 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

A:
*skrattar*
Ibland är du bara helt obetalbar..!

6:21 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

Och varför skrev jag "A"?
Det är väl ganska självklart när jag befinner mig på din blogg?

6:21 em  
Blogger emster said...

Men alltså hallå eller har du aldrig hört det?

9:49 em  
Blogger A. said...

Fru R: Jag är som mastercard. Priceless.

Och det är helt ok att du skriver A... ;-)

Emster: Jo det kanske jag hade. Men sanningen ska inte förstöra en bra historia... ;-)

9:59 fm  

Skicka en kommentar

<< Home