onsdag, mars 04, 2009

Hur man får ett matbord att tystna..

Jag berättade den hemska historien om när jag för ett par år sen var på dejt och hade glömt plånboken.
Middag. Med en tjej. Jag vill gärna förtydliga det. Inte nog med att jag instinktivt kände att hon inte var något för mig*
Jag hade glömt Visakortet. Hade 8.50 i kontanter på mig.
Hon fick betala.**
Snyggt gjort när man vet att man inte vill träffa personen igen. Sällan känt mig så stolt.

Men nog om det.
Kollega B undrade varför jag var på dejt med henne och jag svarade ärligt.
Att hon var skitsöt och så mycket roligade efter 10 öl.
Sen så kom det roliga kommentarer om att supa någon snygg.
Men riktigt så enkelt är det ju inte. Och dessutom taskigt mot tjejen som inte alls var ful på något sätt. Bara sjukt tråkig.
Så jag förklarade att man blir snyggare själv ju mer man dricker.
Alla skrattade. Men så är det ju.

Och för att göra det lite tydligare för dem så sa jag;
"...jag är som snyggast i dunkel och småfull till exempel..."
De tror fortfarande att jag skämta.
Men ärligt. Jag är det.



A.

*Tydligen jättedålig på att visa det.
** Kanske därför hon var så bra på att höra av sig.

9 Comments:

Blogger emster said...

Asså på en julfest gjorde en kollega samma sak mot mig. Han ba: Kom med till baren så ska jag bjuda på en drink.

Så beställde han lite drinkar - och hade glömt sitt visakort och JAG fick betala.

han ba: Å neeeeh det var ju inte meningen!

Dåligt. Ska ni tjäna mer får ni fan pröjsa!

10:01 em  
Blogger A. said...

Emster: Vad får dig att tro att jag tjänar bättre än dig?

Och för sakens skull. När jag går på dejt så betalar jag. Om tjejen inte tjatar hål i öronen på mig om att få betala sin del.
Och dessutom skämdes jag som en hund...

12:52 em  
Blogger Ninde said...

emster: "Glömt plånboken" ha ha. Har vi hört den förut eller?

A: Visst. Brukar heta så...låt mig gissa, hon fick betala taxi hem sedan för dig med? ;)

3:07 em  
Blogger A. said...

Ninde: Jag vet inte om ni hört den förut... Men det var ju en fråga till Emster så jag hade ju kunnat ignorera den.

Nej det behövde hon inte. Jag såg givetvis till att sova hos henne ;-) Innan jag dumpade henne. Eller så plankade jag på pendeln... hehe

3:19 em  
Blogger Serafim said...

Och sen ringer hon dig? Fast du kanske inte var värd middagen ;)

4:04 em  
Blogger A. said...

Jag var lätt värd middagen! Det är jag alltid. Vet ingen som haft tråkigt med mig. Så det så...

4:08 em  
Blogger Serafim said...

Men ändå har du dåligt samvete...hmmm ;)

8:56 em  
Blogger emster said...

A: asså "ni" som i patriarkatet!

Ninde: Man upphör aldrig att förvånas... =)

9:51 em  
Blogger A. said...

Serafim: Om jag bjuder ut någon på middag betalar jag. Där av att jag skämdes för att jag glömt plånboken. Att det sen förmodligen var en av de bästa kvällarna i hennes liv är ju en helt annan sak. :D

Emster: Yeah Yeah. Patriaket hit och patriaket dit. Jag skulle naturligtvis betalat om jag haft plånboken med mig. Så det så.

10:09 fm  

Skicka en kommentar

<< Home