onsdag, februari 25, 2009

Årets påhopp

På lunchen diskuteras om män ska använda hatt eller inte.
Jag är ju generellt mer inne på bandana* men inser ju snabbt att jag förmodligen skulle se bra ut i hatt.
Kollega modell äldre påpekar att man tappar hår av hatt.
Jag byter åsikt om att ha hatt och vägrar. Jag vill inte bli flint. Inte alls.
Kollega modell kvinna ska vara snäll och säga att jag inte riskerar det. Jag vet inte om hon misslyckades.

"...Men A, du börjar ju inte bli tunnhårig. Men gråhårigare kommer du bli. Men det är ju bara snyggt..."
Gråhårigare?

Jag är fan inte gråhårig. Nu ska jag köpa hårfärg.


A.


* Tänk en blond pirat.

10 Comments:

Blogger emster said...

Hatt är tufft och täcker de gråa håren. Det finns en modist på söder. Lycka till!

1:42 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

Ha, ha, ha!
"bandana"
Nu ser jag bara Mickey Rourke´s Iron Man framför mig...
Dööööör av skratt!!

1:54 em  
Blogger A. said...

Emster: Modist? Är det ett finare ord för hatthandlare?

Fru R: Hehe. Nästan så jag ska börja med bandana. Lovar ett kort.
Har jag berättat att jag sover med pannband ibland för det är så sjukt irriterande med hår i pannan när man sover?

2:06 em  
Blogger Jäl said...

Bandana är big nono, känns lite e-street band a 1985. Man tappar inte håret av hatt. Det är bara något lärare hittat på för att få kidsen att sluta med keps (keps=hatt för alla över 40). För som vi alla vet är ju just det, keps innomhus, som är det största hotet mot lärande.

2:19 em  
Anonymous Anonym said...

Hatt is da shit! Går nästan inte en enda dag utan huvudbonad...Men jag har väldigt fint hår & långt ...liiiiiiite grått kanske men det kommer väl med åren (gulp..tidigt!)

2:28 em  
Blogger A. said...

Jäl: Bandana har av svenska män endast kunnats bära av Ölme Johansson. Endast. :D

PollyPP: Hehe. Inte helt säker på att hatt är bra för mig.

2:47 em  
Blogger Serafim said...

www.buff.es

;)

3:40 em  
Blogger A. said...

Serafim: en sån har jag :D

Fast jag använder den som halsduk när jag tränar.

4:11 em  
Anonymous Anonym said...

Ölme hade en jävligt snygg bandana också.

8:53 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

Pannband?
Oh my God!
Foto? pliiiiiis?

9:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home