söndag, februari 22, 2009

Min vän The Brat

Han pratar inte med sina kompisar. Han kommunicerar.
Det har gått så långt att han numer inte använder uttryck som

"...han sa i veckan att han ville följa med..."
"...jag lova att berätta hur det blev..."

Så som vi normala människor talar.

När han pratar så lät det så här.

"...han kommunicerade i veckan att han ville följa med..."
"...Jag lovade att kommunicera till honom hur det blev ikväll..."

Sen kallade jag honom idiot. Och så gick vi på föreläsning och debatt om Evolotionsläran.
Darwin rules!

A.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Haha... Men du känner väl till vikten av ett vårdat språk!? ;)

6:01 em  
Blogger A. said...

Emm: Jag har ett sjusärdeles välvårdat språk. Det är inte samma sak som att låta som en idiot!

6:09 em  
Anonymous Anonym said...

Sant. "Kommunicera" låter onormalt när man pratar med kompisar!

7:34 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

...sen undrar jag om han ändå inte använder det fel...
Såvitt jag vet kommunicerar men inte "till" någon utan "med".
Det gör det hela ännu mer barockt.

8:42 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

Okej..lite styv i korvken där... Jag kom just på att det är rätt rent grammatiskt...
Men jag vidhåller att det är barockt!

10:13 em  
Blogger A. said...

Fru R: Jag håller med dig. Det är barockt. :D Och man får vara lite styv i korken om man vill... hehe

8:47 fm  

Skicka en kommentar

<< Home