måndag, februari 16, 2009

Le Blåsning eller Le Blödig Twin

Igår så lurade jag och Le Twin att LB som anser sig vara förste Gudfar till vår lille brorson att den som var det var tvungen att läsa en dikt i kyrkan. Eller en bön.

Och vi la fram det snyggt.

Le Twin frågade vem som ansåg sig som förste Gudfar.
LB är inte blyg utan gallskrek som en stucken gris högt att det borde vara han.
Jag sa yes högt.
Och då såg han frågande ut. Sen så sa vi att han skulle läsa en bön högt i kyrkan.

Han började direkt oja sig för att förstöra hela dopet om han började skratta.
På slutet var han inne på att Mamma A förmodligen skulle dräpa honom om han började skratta. Det var förmaningar om att jag inte fick skratta åt honom och en massa sånt.
Jag sa att jag inte kunde lova det.

Sen så säger Le Twin att vi skojade.
Jag som precis skulle maila upp en sjukt kyrklig bön till honom.
Haja vad kul om han kom dit och har lärt sig den och tror att han ska läsa den och jag viskar till honom att vi blåst honom.

Jävla Le Twin.

A.

11 Comments:

Blogger Ninde said...

Först försöker du lotta ut LB, sen driva med honom. Typiskt elaka storasyskonsfasoner...;)

4:13 em  
Blogger A. said...

Haha. Kan du tänka dig något roligare än att han kommer till kyrkan nervös som ett ägg och har pluggat in en lång bön i onödan? :D

4:28 em  
Blogger Ninde said...

Elakt A, elakt...:D

8:29 fm  
Blogger A. said...

Du kallar det elakt. Jag kallar det roligt...;-)

10:25 fm  
Blogger Serafim said...

Håller med A. Klockrent och rent urselt av Le Twin att avslöja det..

11:38 fm  
Blogger A. said...

Serafim: Ja, visst är det. Skönt att du har humor till skillnad från torrisen Ninde som tycker jag är elak... ;-)

1:24 em  
Blogger Ninde said...

Du menar alltså att det finns en motsättning mellan elak och rolig? Och torris kan du vara själv..;)

1:34 em  
Blogger A. said...

Hehe... Jag tycker inte allt elakt är roligt. Som att slå småbarn är elakt. Och inte roligt.

Och jag är precis lagom torr. Så det så...;-)

1:59 em  
Blogger Ninde said...

..utom när man var ett ännu mindre barn själv och satte någon översittare på plats på dagis. He he..

Precis lagom? Som en Martini? ;)

2:09 em  
Blogger A. said...

Ja, jag är fan precis som en Martini. :D Och dessutom var jag ett särledes fegt barn så jag satt ingen på plats...

3:36 em  
Blogger Serafim said...

Shaken not stirred?

8:55 fm  

Skicka en kommentar

<< Home