fredag, februari 06, 2009

Norrtälje...

Vad är det för folk som planerar in saker i månader framåt. Och när man inte ens i sin egen sinnevärld kan komma på en undanflykt.
Just ja, småbarnsföräldrar som blir gräsänklingar.

Nu måste jag åka till Norrtälje ikväll, på något jag glömt att jag ska göra. Och inte är skitsugen på.
Norrtälje är låååångt borta.
Mycket långt.
Och det är långt hem.
Och dyrt om man ska åka taxi..
Och om jag ska sova över så måste jag säkert ha helt svart. Jag sover alltid med en lampa tänd i vardagsrummet hemma i La Casa A.

Då känns det som någon redan är uppe och fixar lite när jag vaknar.
Men å andra sidan är det ju sällan det.
Och inte direkt någon som svarar när jag varje dag säger "...Halloj, jag är hemma..." när jag kommer hem.

Men principen. Jag kommer aldrig få ha en lampa tänd delandes vardagsrumsgolv med 5 andra killar.

Jag tar bilen.

A.

14 Comments:

Blogger Serafim said...

Nattlampa? Försöker du verka vara 5 år ;)

10:38 fm  
Blogger A. said...

Påhopp? Försöker du verka vara en nätmobbare ;-)

Ska skriva ett långt inlägg om hur trevligt det är att det lyser lite någonstans när man vaknar. Så det så.

11:58 fm  
Blogger Winnie The Pooh said...

Men se det så här:
Förvisso ingen nattlampa, men å andra sidan sällskap som faktiskt svarar på tilltal.

12:37 em  
Anonymous Anonym said...

Ojdå.
Du kan få låna min katt i en vecka.
Hon skriker TjabaTjenaHallå när man kommer hem från jobbet och ger en pussar på kinden.

Lite som en kattig motsvarighet till flickvän...

12:47 em  
Blogger A. said...

Fru R: Eller muttrade om att jag pratade med dem...:D

Penny: Det låter intressant. Väljer nog hellre en flickvän än en katt till att pussa mig på kinden vilken dag i veckan som helst... Men tack!

3:03 em  
Blogger Miasworld said...

A. Det här var fasiken ett av de bästa inlägg du har skrivit. Och det vill inte säga lite.

3:35 em  
Blogger emster said...

Bilen? Då kan man ju inte parta...

11:42 fm  
Anonymous Anonym said...

Hm, ja. Jag förstår.
Det var ju såklart en tillsvidarelösning det där med kattlånet.

3:07 em  
Blogger A. said...

Miasworld: Ojdå, tack. Nu blev jag nästan generad.

Emster: Nej, det kan man inte men jag är lika rolig utan sprit. Och kan dessutom vara full utan att ha kul. Och då kan man sova hemma...

Penny: Jag förstod det. Lånar katten pronto...;-)

3:38 em  
Anonymous Anonym said...

Nattlampa...HAHAHAHAHAH

Ojojojoj va du kommer bli mobbad för detta...:D

11:32 em  
Blogger Ninde said...

En länk för dig?
http://www.loppanopiraten.se/shop/?cat_id=72&head_id=44

"Med nattbelysning i rummet känner sig barnet tryggare.." He he he..;)

9:21 fm  
Blogger A. said...

C: Av vem då?

Ninde: Exakt. Därför jag är så harmonisk!

11:12 fm  
Blogger Serafim said...

Och varför anklagas inte Ninde för nätmobbare?

Förövrigt så finns det timers så kan du ställa in att lampan tänds klockan 6 eller nåt... fast det skyddar ju kanske inte mot monstren under sängen?

11:30 fm  
Anonymous Anonym said...

Av mig och typ hela vårat företag....hahahaha "Minns han som var tvungen att sova med lampan tänd?!"
HAHAHA

3:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home