fredag, februari 20, 2009

TGIF

Idag är det fredag. Fredag fredag fredag.

Och jag ska träffa min favorittjej ikväll.
Hon med ett namn som är jättesött så länge hon inte blir vindögd.* Det är alltså kalas och tjejerna favorit A ska dit.
För att få dem att göra som jag vill har jag med mig choklad att locka med. Har jag lite tur så kan man lura med hennes syrra också.

För att leka alltså. Hon är 4 år och syrran 2. Men det är kul när de börjar slåss om "vems A det är"
Sånt är jag inte van att tjejer gör. Har nog aldrig hänt.
Att tjejer har slagits har hänt. Catfight :D
Att tjejer har slagit mig har hänt.
Att de slagits om mig har nog inte hänt.

Fredag fredag fredag!

A.



* Namnet blir helt opassande då.

9 Comments:

Blogger Ninde said...

"Har aldrig hänt". Men skyll dig själv när du inriktar chokladmutandet på målgruppen 2-4 år? ;)

10:03 fm  
Blogger Winnie The Pooh said...

Fast Ninde, till A´s försvar så måste jag ju säga att hade han tillämpat samma metod (dvs chokladmuta) på målgruppen 20-40 år hade han troligtvis i följande ordning:
1. Blivit idiotförklarad
2. Blivit nedslagen.
3. Blivit rånad. På chokladen.

Kanske skall vi förklara för det lilla livet att metoden "muta flickor med choklad" är en högst tvivelaktiv metod som troligtvis inte kommer leda till några större framgångar hos det motsatta könet utan snarare för tankarna till farbror Bosse i Yrrol..?

10:58 fm  
Anonymous Anonym said...

Choklad fungerar på alla åldersgrupper. Det blir bara viktigare vilken sort det är och hur den är inslagen:)

12:16 em  
Blogger A. said...

Haha. Låte inte så bitter. Du kan också få choklad...

Fru R: Hmm. Hårda bud. Du tror inte Y har rätt då?

Y: Jag tror du är den enda som är ärlig här. :D

12:44 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

A.
Nja... Möjligen i en halvskum bar efter klockan 03.00 en lördag, men det är tveksamt om det ens funkar då. i så fall är nog repliken ; Jag kan betala din taxi hem" mer framgångsrik.
Alltså, seriöst: "-Ligger du med mig om du får en chokladkaka?"

Fast jag hade nog börjat asgarva och tyckt att han var rätt kul och det är ju iofs en gansk bra start...

2:20 em  
Blogger Ninde said...

Fru R: Ha ha nja...eller..
1. Blivit tackad och snabbt av med chokladen resp. anklagad för att medvetet sabotera någons viktminskning...

2. Blivit betraktad som trevlig.

Fast jag räknade iofs kallt med att A inte skulla falla så djupt som till Farbror Bosse stuket...hjälp..i såna fall är väl idiotförklarad/nedslagen ett troligare scenario..;)

Y: Exakt! En dammig Ica Alladin imponerar inte på oss..;)

A: Choklad? Låter ju lockande. Fast nu när Fru R börjat prata om Farbror Bosse vet jag inte om det vore en så bra idé..:D

2:53 em  
Blogger A. said...

Fru R: Om jag ligger med dig så får jag en chokladkaka? Tja.. varför inte... :D

Ninde: Klart du skulle bli impad av en dammig Aladdin om rätt person kom med den. I det här fallet jag :D

Ninde

11:19 fm  
Blogger Ninde said...

A: Hah! Det tror du bara. Skulle behövas snyggt inslagen belgisk choklad. Minst. Även om det var du..;)

2:08 em  
Blogger A. said...

Precis vad jag tror... hehe

2:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home