måndag, februari 23, 2009

Kulturlördag

I lördags kommunicerad The brat till mig att det var dags att göra något kulturellt. Eller en aktivitet i alla fall.

Vi hamnade i ABF-huset. Mitt bland SSU, rabiata feminister, RFSU och fler palestina-sjalar än någon kan räkna. Lidande personer som sen med stor sannolikhet gick hem till sin 3 miljonerslägenhet.

Vi tittade på en föreläsning och Debatt om Darwinism. Eller Evolotionslära som det ska kallas.
Vi sänkte medelålderna markant. Antagligen med en 36-39 år.

Efter förläsningen var det frågestund. Med några småguldkorn.

Som gubben i 80-års åldern som ställer sig upp och frågar

"...Jag ser en fara i att den tekniska utvecklingen går så mycket fortare än utvecklingen av människans visdom. Det är ett hot att den tekniska utvecklingen går så mycket snabbare. Vad kan vi göra åt det?..."

Jag är till att börja med inte säker på att det har med evolotionen att göra.
Men jag fick stor lust att fråga honom om det inte var bra med teknisk utveckling och säga att han borde börja varje morgon med att tacka den tekniska utvecklingen för hans pacemaker.

Sen ställde sig en norrman upp och anklagade de som trodde på evolotionsläran för att ljuga. Det finns inga bevis alls.
Här kände jag att han är en av anledningarna till att jag inte litar på män i skinnrock och hästsvans.
Jag tittade noga på att han hade med sig sin väska ut också.


Som avslutning bjuder jag på en fantastisk fråga.

"Hur kommer det sig att unga kvinnor tänder på äldre män och hur kommer det sig att äldre män blir gubbsjuka?"

Svaret var att det första kunde bero på att människor dras till människor som ses som lyckade och äldre har haft flera år på sig att bli det. Det andra jämfördes med en fågelras som är kåtare än någonsin innan de ska dö. De känner att det är sista chansen.

Kan nog ligga något i det.


A.

19 Comments:

Blogger Miss Baglady said...

Haha, vilket ös !!

1:02 em  
Blogger A. said...

Det var riktigt bra drag... Många dårar på en gång...:D

1:10 em  
Blogger Ninde said...

"De känner att det är sista chansen." moha ha. Ungefär kontentan av det den där stackars irländaren från jobbet sa. Honom som vi skickade på finlandskryssning över en långhelg. Ovetande om att 20 desperata medelålders komundelstanter skulle med samma båt...

4:11 em  
Blogger A. said...

Vad antyder du om medelålders kommundelstanter? Och vilken båt...

Men det var ett jäkla fyndigt svar tyckte jag:D

4:18 em  
Blogger Ninde said...

Antyder ingenting. Förutom om du lyckas få en irländare sådär chockad så har du jobbat på rätt bra...

Vilken båt? Minns inte. Men du kan nog prova valfri singel-fylle-kryssning med medelåldrigt musik tema om du är hugad. Just don't say I didn't warn you..;)

Ha ha jo. Fast kan iofs vara sann för män med...he he...

4:27 em  
Blogger A. said...

Hehe. Jag passar nog. Tills jag verkligen behöver det... ;-)

Och det handlade ju om män. Varför vi vart gubbsjuka...

4:34 em  
Blogger Ninde said...

Ups, halva den raden kom inte med. Nåja glöm det...

4:37 em  
Blogger A. said...

:-) Jag misstänkte att det skulle vara så. Inte skulle du ha missuppfattat hehe... ;-)

4:51 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har ju förhelvete varnat dig för norrmän i 10 års tid.

7:15 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

- *kippar efter luft* - - - -
Nä, jag får inte ur mig nå´t, ligger på golvet i ohejdbara skrattkramper. Varför, varför, varför var jag inte där?!
Du ljuger inte ens lite grann nu; sa du verkligen så??

8:53 em  
Blogger A. said...

CK: Jag vet. Jag vet.

Fru R: Du tror väl inte att det var jag som ställde sista frågan? :D

8:50 fm  
Blogger Winnie The Pooh said...

Är ganska övertygad om att du gjorde det, jo? Förstör inte min bild av dig, och framför allt; Förstör inte den aura av dyrkan som Herr R numer hyser för dig, O store Alfahanne, efter att hans (dumdristiga) hustru idkat högläsning ur Herr A´s blogg.

10:35 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

För övrigt vill jag bara påminna om att jag är kommundelstant. Möjligen inte riktigt medelålders, men i allra högsta grad kommunal.

10:35 em  
Blogger Ninde said...

Fru R: Komundels möjligen. Men fel ålder, frisyr, kroppsbyggnad (och mentalitet) för att kvala in som en sån sorts tant. Mig lurar du inte..;)

9:02 fm  
Blogger A. said...

Fru R: Jag försökte tala om för Ninde att du var en kommundelare men hon hävdade envist att hon fick skriva så i Le Blogg. Jag ville aldrig att hon skulle skriva så.

Och högläsning ur Le Blogg. Stackars Herr R...

9:25 fm  
Blogger Ninde said...

A: Tss..skyll ifrån dig. Var jag som envist hävdade att Fru R minsann inte var nån tant. Sådeså. Dessutom svårt att tro att hon skulle jaga 25 åriga irländare på finlandsfärjan när hon har Herr R..

10:02 fm  
Blogger A. said...

Ninde: Håller du dig till sanningen nu? Jag kanske har bevis ;-)


Och det är väl klart att Fru R inte jagar 25-åriga irländare. Men vad fan var det för fel på honom. Jag trodde han var mycket äldre. Därför han gnällde. Typ 32...

12:52 em  
Blogger Ninde said...

A: Klart jag gör. Annars är det du som minns fel...;)

Jasså? Så vad infaller mellan 25 och 32, menar du? Ålderdomen?

5:17 em  
Blogger A. said...

Ninde: Hehe. Jag tror faktiskt att jag gör det. ;-)

Vad som infaller mellan 25-32. Tja, förutom ett par extra kilon inte så mycket faktiskt.

5:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home