fredag, februari 27, 2009

Bockstyre

Imorse när jag kom sladdande in på parkeringen här så körde jag om en man som cyklade till jobbet. Det kan jag acceptera. Till om med förstå.

Vad jag inte kan förstå är att om man är ett sånt cykelfreak har en 20 år gammal cykel med bockstyre. Och ännu konstigare är att han håller händerna i själva "bocken" som värsta Lance Armstrong.
Kombinerar man det med galonbrallor och gummistövlar ser man jättefånig ut.
Det gjorde han.

Jag själv hade en bra hårdag och lagom mycket stjärtvärme på. Bil är behagligare.


A.

11 Comments:

Blogger emster said...

Wow. Bocktyre. *vill också ha*

11:21 fm  
Blogger emster said...

+s *skäms ihjäl*

11:21 fm  
Blogger A. said...

Hehe Men ska jag vara ärlig så tror jag att Jäl är en bockstyrestyp...:D

3:19 em  
Blogger Ninde said...

Bockstyre? Är inte det typ vuxenvarianten av att ha såna där saker man sätter fast i cykelns ekrar så det låter/viner när man cyklar? :D

4:36 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

Bullseye, Ninde!

5:47 em  
Blogger A. said...

Ninde: Nej nej nej. Bockstyre är för medelåldersmän (såna som A) som vill verka unga och hippa och en anledning att ha tights på sig...

Fru R: Således inget bulls eye från Ninde.

Och By the way. Grejer i ekrarna är så mkt coolare...

1:02 em  
Anonymous Anonym said...

Bockstyre var, är och kommer alltid vara oerhört coolt.

1:26 em  
Anonymous Anonym said...

Jag har fobi för cyklar med bockstyre. Ville vara lika cool som alla andra när jag var åtta år. Gled runt i byn första dagen med nya cykeln och kände mig nöjd. Det slutade med tre stygn på handen.

6:43 em  
Blogger emster said...

Shit du är värsta tankeläsaren. Jäl skulle SÅÅÅÅ vilja ha bockstyre!

7:32 em  
Anonymous Anonym said...

Men han fick frisk luft(öh, avgaser??) och motion(höll värmen)!! ;o)
Ha en bra lördagskväll!

9:46 em  
Blogger A. said...

CK: Vad som är coolt i Åmål är inte coolt i resten av landet. :D

Ida: Jag förstår dig. Klart det var bockstyretsfel.

Emster: Ja, jag kände det verkligen på mig. Han är väl en kostymkille? Kan se en snubbe med bockstyre-cykel, kostym och en innebandyklubba fara fram och ställa till det för oss bilister...

Pia: Hehe. Något åt det hållet hehe

10:32 fm  

Skicka en kommentar

<< Home