torsdag, juni 04, 2009

EU-val

Har Folkpartiet verkligen inget piggare än Marit Paulsen att komma med.
På riktigt alltså?

Och Marits slogan. "En svensk tant tiger inte i Bryssel".
Kom igen.

Var inte "En Svensk Tiger" ganska pinsamt redan under andra världskriget?
Och definitivt inte direkt roligt alls någonsin. Men nu har någon copykille eller tjej i märkesjeans, tjockbågade glasögon med fönsterglas och en dyr t-shirt tänkt till och fixat till det ordentligt för Marit.

Och är ordet tant verkligen nödvändigt när hon är med på bild?


Jag kommer direkt på roligare och bättre slogans.

"...Marit - Äldst i Bryssel men utan planer att somna... in. Till exempel.


A.

4 Comments:

Blogger Winnie The Pooh said...

Fast å Folkpartiet vägnar måste jag ändå presentera en bra slogan:
"Vi sänder inga gnällspikar till Bryssel."
Mycket sympatiskt. Det borde föer partier anamma.

2:45 em  
Blogger A. said...

Good point!
Vi skickar Fru R till Bryssel?

Men allvarligt. Lite lam var sloganen va? ;-)

2:49 em  
Blogger Winnie The Pooh said...

Den om Marit?
Tja...Fast på nå´t vis träffande? Om än något övertydlig...
Nope, No Frau R i Bryssel. Däremot är jag typ tvärsäker på att min kvinnliga partikollega i samma nämnd som mig kommer in, och det kommer göra Bryssel gott!

10:23 em  
Blogger emster said...

Hehe.

8:40 fm  

Skicka en kommentar

<< Home