tisdag, januari 05, 2010

Nyårslöften

Eftersom det är ett nytt år har jag naturligtvis lovat en massa saker.
Som jag ska hålla.
Så gör jag varje år. Förra nyårsafton lovade jag till exempel att jobba mindre.
Det har jag gjort i år. Att det skulle vara via en längre tids svårartad, plågsam och direkt olustig sjukdom tänkte jag ju inte men mindre har jag jobbat.

I år.
- Må bra hela 2010. Alltså inte spendera ett par veckor på sjukhus med snygga sjuksyrror*
- Ta mer kort. Jag är usel på kort. Både att vara med och ta dem. Men nu ska det bli ändring.
Och dessutom har jag hittat typ 15 rullar kort av den gamla sorten som jag inte vet vad det är på. Morgondagens mission är att framkalla dem. Lite spännande.
Hoppas jag.
- Sen så ska jag bli bra på ett kort i år. Det ska jag ge till mamma.


A.


* Här vill jag direkt betona att snygga sjuksyrror inte är uteslutna. :D

4 Comments:

Blogger Ninde said...

...och vad ska Mamma göra med det braiga kortet? ;)

4:07 em  
Anonymous Anonym said...

Bra nyårslöften.
Det förstnämnda är svårvårderat om det kan klassas som ett egentligt nyårslöfte, att må bra. Min bedömning är ändå att det fixar du lätt.
Mina nyårslöften får bli att fortsätta vara snyggare än sjuksyrrorna och fortsätta tjäna dubbelt så mycket.
Dr M

2:51 em  
Anonymous Anonym said...

som dom
Dr M

2:52 em  
Blogger A. said...

Ninde: Sätta upp det på väggen kanske. ;-)

Dr M: Fast jag tycker nog att sjuksköterskorna är värda lite mer pengar :D

10:22 fm  

Skicka en kommentar

<< Home