måndag, februari 22, 2010

Whats the point?

Nu efter en helg hemma i La Casa A är jag officiellt utskriven från Le Hospital med allt folk som höll på dö.

Nu till det viktigare.
Facebook och OS.

Varför skriver hälften av alla (i alla fall mina vänner) om saker som går på tv i sin statusrad.

Kalla!
Goal!
Feeeerrrrry!
Kom igen Haag!
Vilket hooooooooopp Anja!

Ja, ni förstår. För det första, bara för att klargöra lite. Jag är idrottsintresserad. Men någon måtta får det vara. Det är kroniskt med repriser på tv av pseudosporter som curling*, sprint, superkombinationer, backhoppning och skridskoåkning på hockeyring.

Räcker det inte med det?

Nej inte alls. Så fort man loggar in på Facebook så skrivs det utropande uttryck om OS.
Varför?
För att visa att man tittar?
Jag förstår inte.

A.

* Ärligt, vem fan bryr sig om curling frånsett var 4:e år?

Ps. Vem bryr sig om en känguruskuttande skidåkare säger något elakt om Norge?

6 Comments:

Anonymous Penny said...

Men hallå- curling är ju helt fantastiskt roligt!

4:48 em  
Blogger A. said...

Jo det är jättekul, jag har provat. Men det är ingen sport. Lika lite som boccia och boule är det...

3:30 em  
Blogger emster said...

jag skriver om true blood och vampire diaries i min statusrad. och om att jag är en söt katt.

10:10 em  
Blogger Ninde said...

Att skriva om saker som går på tv i sin statusrad på Fejjan måste vara ett säkert tecken på att folk inte har något liv. Bara ett inre tvång att ständigt uppdatera sin statusrad..;)

12:50 em  
Anonymous Anonym said...

Men A, då. Var har du tagit vägen?
DrM

11:22 fm  
Anonymous Anonym said...

En av mina älsklingssporter är just curling, som det visas alltför lite av i TV.
Gång, konstsim, velodromcykling, slalom-kajak, tandem-simhoppning och balettslalom är andra styvmoderligt behandlade sporter, enligt min stilla mening.
Dr M

10:34 fm  

Skicka en kommentar

<< Home