söndag, juni 20, 2010

Hemglass-mysteriet

Jag har löst mysteriet med att jag inte får reklam för glassbilen.
Det skulle kunna bero att jag har en liten lapp på min brevlåda där det står


"Ingen reklam tack!"

Nu måste jag tillverka ett tillägg i stil med förutom för glassbilen förstås.

Annars, prinsessbröllop.
Så vackert. Min rojalistiska ådra pumpade mycket blått blod igår.
Att ens fundera på att Sveriges diplomatiska värde skulle kunna skötas lika bra av Ohly eller Schymann eller Tuppen Sahlin i en republik får mig att skratta lika mycket som åt Lorrys konferensutvärdering.

http://www.youtube.com/watch?v=9qwVGGzKyXQ

A. Rojalisten.

5 Comments:

Blogger Ninde said...

För en gångs skull håller jag med dig. Helt. Även om jag tycker vår nye prins var mer till sin fördel i sin gamla jeanskille stil än i Com Hem Robert backslick...

9:31 fm  
Anonymous Anonym said...

Hmm. Ärvda ämbeten.
Dr M. Republikan.

12:41 em  
Blogger grannfrun spekulerar said...

Jag grät som en hund..Och Peter Althin och hans gelikar kan flytta till Finland^^

Lorry. Klassiker.

8:03 fm  
Blogger A. said...

Ninde: Nja, gillar man truckerkepsar så funkar ju det ;-) Uppenbarligen kan man ta lantisen från landet men inte tvärtom...

Dr M: Du menar som i familjeföretag? :)

Grannfrun: Japp riktig klassiker. Och antagligen rätt sant. Uttrycket konferensknullare måste ju komma någonstans ifrån... :-)

1:39 em  
Anonymous Anonym said...

Jag sponsrar inte familjeföretagens arvingars bröllop med skattsedeln, därför kan jag inte ha nån åsikt om att ärva tronen i HM eller IKEA.
Det här sponsrar jag mot min vilja. Fråga mej vad jag har för åsikt om att männschan låter sej överlämnas som en annan ägodel från pappan till den nya ägaren.
Dr M uppretad. Över monarki-eländet.

6:34 em  

Skicka en kommentar

<< Home