onsdag, juli 27, 2011

Spoiled little A

Checkar in i Funäsdalen som det heter på Facebook-språk.
Och ärligt. Hur fan orkar folk konstant hålla på och checka in sig överallt?
Eller görs det med ironi som jag inte fattar?

Hur som. Incheckad är jag.
Installerad i mitt lilla rum.
Livet Deluxe på bordet bredvid.
Vädret är perfekt - Växlande molnighet och typ 20 grader.
Mamma lagar mat åt mig.
Pappa bjuder flott på fin-whiskyn*

Promenad igår kväll. Stretch och 300 rygglyft i olika former.
Idag marknad på byn.
Allt fanns.
Dragspelare.
Snidade smörknivar.
Floppa-tofflor.
Renkorv
Tvåfärgat hår.
Virkade dukar.

Om jag köpte något?
Nej. Eller jo. Snus men det var på Ica.

Fortsätter nu vila upp mig.

A - med endast en hårfärg.

* Verkar som han visste att alkohol ej ska kombineras med värktabletterna.
Rutinerad av honom. :-)

7 Comments:

Blogger Serafim said...

Låter ju hur spännande som helst! Inga foppatofflor och ett par snidade smörknivar alltså???

Lite nyfiken dock? Vilken slags snus är det som går hem?

3:02 em  
Blogger A. said...

Ångrar lite att jag inte köpte några smörknivar faktiskt. Behöver nya kom jag på sen :-)

Göteborgs rape portion är första valet. Andra "white portion" funkar också. Eller såna udda med roliga smaker. Utom General. Usch.
Lössnus? Då är jag hellre utan :-)

5:03 em  
Blogger Serafim said...

Göteborgs rape?? Nåja.. det är ju portion i alla fall ;)

Men vad är udda med roliga smaker då?

7:31 fm  
Blogger A. said...

Så vad är godkänt egentligen då? ;-) Men det måste/ska helst vara white portion. Men tex Skruf har ju lite roliga smaker... :-) Inte så kräsen bara det är portion. Och inte eucalyptus.... Hehe.

Sen har jag ju en plan på att sluta. Den går sådär just nu.

1:41 em  
Blogger Serafim said...

Varför sluta?!?

Joo men du får i alla fall lite godkänt ;) White portion är grejen.. och jaaa det är väl en arbetsskada..

7:12 fm  
Blogger Ninde said...

Gbg's rape? Undrar hur nyktra de var när de brainstormade fram det namnet?

"-Öh öh Svampa föffan, nu scha vi hitta på nåt slagkraftigt. Något som ger lite schyssta assåsiatjoner här. Men helst nåt som håller kärringarna borta va? Öh öh jasså Bettan PR avdelningen har klagat? Jamen då slänger vi in en ´då så ä saken biff. Visst serru. Fint som snus, hö hö..."

11:36 fm  
Blogger A. said...

Serafim: finns väl både bättre och nyttigare saker att lägga pengar på ;-) Men rätt långt borta i planeringsstadie än så länge ;-)

Ninde: verkar inte ha funkat. Ni är ju på oss ändå hehe

8:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home