måndag, juli 25, 2011

Tvätttips...

Imorgon lämnar vi lägenheten för en tripp uppåt Norrland.
Vi är jag och bilen.
En knapp vecka ska tillbringas med MoP i stugan.
Det ska göras ryggövningar.
Snittar sista två veckorna ca 500 rygglyft per dag. Det ni.
Sen har jag ju inte världens mest imponerande överarmar så skryter om det jag kan.
Ryggen är annars lite lagom kass.

Men inför den lilla trippen var jag tvungen att tvätta.
Ett berg av tvätt.
Olika material.
Olika färger.
Olika temperaturer.

Jag spelar högt. Jag blandar allt på 60 grader.
Om ngt blir förstört kan jag ju få köpa nytt.
Nästan så jag hoppas att något blir förstört.
Handla är kul.
Men inte strumpor eller skjortorna. De får gärna vara hela.
Blir MoP glada om man tar med en flarra whisky tros?
Jag dricker ju inte men som fin gest.
Räknar ju med att bli bjuden på det mesta nämligen.

A.