måndag, juni 27, 2011

Midsommar...

I helgen var det midsommar.

Heldagsfest, sillunch, regn, sol, bad, stångar, hoppa säck, jordgubbar, grill, grogg, små grodor, nakenbad osv.
Allt som en normal midsommarfest ska innehålla alltså.
Så ska det firas.
Enligt alla traditioner typ.

Eller så dyker man upp hos en kompis vid 16.30. Äter middag.
Får ont i ryggen. Åker hem vid 2130-2200...

Så jag sammanfattar.
Sovmorgon, sill, sol, sovande barn, alvedon, körde bil, starka värktabletter, kudde för ryggen så jag kan sitta ordentligt.

Jag var nöjd. Mycket nöjd.
Ska aldrig fira en heldag igen.


Inte heller drömde jag om någon framtida fru.
Fan.
Det är något jag behöver nämligen.

I min långsiktiga plan ingick inte en inflammerad korsrygg vid 34. Däremot en fru.
Som jag gift mig med i ett vinterbröllop.
Hon har päls.

Jo jag vet. Jag är som Monica Geller....

A.

7 Comments:

Blogger Ninde said...

Päls?! Sparar du dig för Cruella de Ville eller?

11:43 fm  
Blogger Ninde said...

...och måste den vara akut utrotninghotad eller räcker det med att den vuxit upp i en liten stålbur?

11:44 fm  
Blogger A. said...

Hehe...

Kan vara en fuskpäls också... ;-)

2:48 em  
Blogger Serafim said...

Men det finns gott om sådana på östermalm.. förvisso lätt 30 år äldre än du? Men ålder spelar väl ingen roll?

7:57 fm  
Blogger A. said...

Nja... ålder spelar nog en viss roll faktist...

10:59 fm  
Blogger Ninde said...

@Serafim: Tror A menar att hon ska se ut som en päls-tant men fortfarande kunna avlas på. Typ..;)

2:40 em  
Blogger A. said...

Haha.... Ninde är ngt på spåren. Avlet är inte oviktigt. :-D

2:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home