tisdag, april 19, 2011

Hur ska ni fira påsk...

I min familj gör vi visst så här.

Mor & Far till stugan.
Le Twin med familj till sin stuga.
LB och flickvän till Härnösand.

Jo jag är medbjuden till alla ställen. Utom till LBs flickväns familj. Han är väl rädd att hennes föräldrar ska gilla mig bättre.*
Men köra bil med en mer eller mindre bruten rygg i mellan 45-60 mil känns så där.

Så min plan är att dricka en öl, bli stupfull**, gömma mitt påskägg, nyktra till och börja leta efter det...


* Befogat, föräldrar har alltid gillat mig. Ofta bättre än flickvänner och kompisar antagligen. Men det är en annan story.

** Har inte druckit mer alkohol än 1 öl eller ett glas vin på 19 månader. Borde räcka med en stor öl alltså...

5 Comments:

Blogger Skitsur said...

Jag firar påsk med dig om du bjussar på starkölen! Lätt!

6:29 em  
Blogger A. said...

Du är varmt välkommen. Ordnar allt. Fler önskemål?

7:45 em  
Blogger Serafim said...

Låter som en inte allt för dålig plan. Försöker desperat göra det mesta för att undvika stora familjemiddagar till min familjs förskräckelse..

Jag menar vem fan bjuder in på middag på långfredagen och tro att surströmming på meny är lockande..

9:15 fm  
Anonymous Anonym said...

Nej förfan!?.
Du lurade, påsk haren i år!! det ingen godis för dig nästa år.

3:05 em  
Blogger Ninde said...

"..men det är en annan story."

Och den vill vi höra. Nu. :)

10:30 fm  

Skicka en kommentar

<< Home