tisdag, december 27, 2005

Hur gammal är jag?

Nu var julen över för den här gången. En behaglig julafton med mor, far och lillbrorsan, en del snaps, god mat lugn och ro innan brorsan med familj ramlade över...

Julklapparna är jag mycket nöjd med men inte med avslutningen av kvällen då jag för förmodligen första gången inte vann i TP. Pappa tog hem spelet trots en alkoholnivå vid ett tiden som gjorde det omöjligt att läsa frågor eller höra hans svar... Lillbrorsan fuskade som vanligt. Ordagrant rätt svar för att få rätt när han läste frågor, ganska nära för att få rätt när han svara.... Om inte det hjälpte kan man ju alltid säga svaret så att man måste ta en ny fråga.

Vi hoppar till juldagen. Utgång och förfest mkt tidigt. Nån som trakasserade stackars A. med konstiga sms om fötter och dess storlek. Ingen aning vem men lätt sjukligt intresse.... Hatar att inte veta vem det var. Sjukligt nyfiken....

Öl, vin och sprit intas i för A. för stora mängder. Det sjungs Sing Star och uppenbarligen blir inte min sång röst bättre av att ha druckit. Min sångröst suger. Vem kom på den briljanta ideén att leka Jackass med dartpilar? Två blodiga sår i foten.

Ner på krogen, maten smakade kass, men öl kunde man ju dricka i alla fall. Tyvärr slutade kvällen i moll då jag ansåg det lämpligt att gå hem vid ett snåret lätt onykter. För att göra en snygg sorti passade jag på att stå på arslet så det sjöng om det precis utanför krogen. Ont i hela kroppen och dörrvakterna såg mindre roade ut. Kön gillade det!!!

Sensmoralen av det här är att om du ska vara fin i blanka skor se till att inte kastat pil på dina egna fötter innan och kolla väderleksrapporten. Kostymskor i nysnö är halt. Vägrar tro att alkohol kan ha påverkat mig.

Om jag trott på ångest hade jag haft det igår men icke. Bytte ångesten mot lätt huvudvärk istället.

Helgens besvikelse, McD stängt för ombyggnad i Vilda Väsby. Hade ni velat se en vuxen man gråta så skulle ni vart där igår...

Vuxen och vuxen. Känns jävligt tveksamt men kul hade jag.... Den av Le Bloggs läsare som kan komma på hur gammal jag är vinner ett pris...

Morgens och ett par dar framåt - Gefle...

Eder A. (som redan börjat fundera på nyårslöften)