måndag, juli 31, 2006

Då var man tillbaks. Med ny energi och en solbränna som inte går av för hackor.
Det borde väl om inte annat resultera i att man efter tre veckors latande skulle orka arbeta en hel dag.

Men inte då. Vad fel man kan ha.
Fel, fel, fel, fel skulle jag nästan vilja säga.

Dagen har dock varit långt ifrån händelslös.

Dagens;

"Jag satte kaffet i halsen" - Nysnaggad kollega. Sjukt vilket stort huvud hon har. Har dolts av håret förut. Har ni sett Mask med Cher?

Glass - Den som jag köpte. Ekologist & Hemlagad från italien. Varken tror på det eller bryr mig om det.

Dåligaste återfall - Att man inte måste kedjesnusa på jobbet. Men helst.

Låt - Söndagmåndagsång - Thåström

Fisk - Min sushi. Speciellt laxen. Mest fisk.

Handyman - A som ska bygga klart sin sänggavel ikväll. Den har vart nästan klar för länge. Nu ska fanskapet sitta fast. Men har man inget "tool-belt" tar det lite extra tid...

Vem lurar jag - Varför trodde jag att jag skulle läsa igenom alla 300 mailen som kommit. Tack 404 för tipset. Delete eller vad hette det?!?

Effektivaste - Helt ogenerat till A själv. Hinner man med tre koppar kaffe innan 09.30 är man duktig.

Mest överraskande - Le Blogg själv. Var bra trött på fanskapet och tänkte eventuellt låta den dö en ond och bråd död. Men jämfört med jobbet är det roligare att skriva här.

Telefonsamtal - Det upptagna till L vid 10.00. Han ringde på mitt nummer samtidigt. Han började också jobba idag.

Flitigaste - Myrorna mina kollegor släpat in i entren. Lika raska på att springa fram och tillbaka som Rosing på att lägga in Aftonbladet på kortnummer.



A. Med sämre motivation än en positiv-apa. Skulle behöva en vev för att komma igång.