onsdag, augusti 30, 2006

Dagens frågor och ett tidigt betyg...

Vi börjar direkt.

Om man åker in till en bensinstation. Låt oss säga klockan 07.25. Man tankar lite. A har innan dess varit som vanligt en mer eller mindre levande död. Eller kort sagt en helt vanlig grinig morgonmänniska med jobbångest*, inte riktigt nöjd med frillan, slipsknuten sitter lite fel. Men då sprider den sig. I samma takt som leendet på A's läppar. Jo, givetvis talar jag om bensinstationslukten.
Har hyllat den tidigare. Och kommer aldrig att sluta.

Bensinstationslukt på morgonen AAAAA av AAAAA
Och förresten när jag åkte därifrån var frillan perfekt, slipsknuten satt som gjuten, och ångesten som bortblåst...

Dagens fråga. Igår fick jag hjälp av min IT-tekniker 404 att hitta en musikvideo på Youtube. Nu skulle jag leta lite själv men funkar inte. Hur gör man???

Eller är det någon som kan hitta videon till Twisted Sister - I wanna rock????


Dagens lunch kommer att bli hemlagad tortellinigratäng med Chili Cremefraiche, skinka skivade tomater och lite ost. Ett givet AAAAA till...


A. Bensinstationsjunkie...


* Nu tror jag ju inte på ångest. Bara på sovmorgnar.

8 Comments:

Blogger Peppe said...

Bensinstationslukt. Fascinerande, men lite sjukt. Att jag inte förstår det fina, kan visserligen bero på att jag inte äger en bil. Eller att jag är en frisk människa.

9:17 fm  
Blogger A. said...

Hmm... Vad antyds i sista raden egentligen. Peppe, det var väl onödigt? :-)

Kan inte sätta fingret på vad det är men det luktar gott. Tycker jag som uppenbarligen inte är en helt frisk människa...

9:33 fm  
Anonymous Anonym said...

Tja, det kanske skulle gå att gå in på youtube.com och i fältet Search for skriva in "Twisted Sister - I wanna rock"
Jag fick 51 träffar och jag är nästan helt säker på att åtminstonde någon av dem är den du vill ha. :)

/404ITS
404 International Tech Support

9:44 fm  
Blogger A. said...

404 Int'l Tech support:

Gjorde det men funkade inte när jag skulle öppna den... Provar igen.

9:48 fm  
Blogger Ninde said...

Bensinstationslukt ha ha, men tack för tipset om nostalgitrippen twisted..*L*

11:09 fm  
Blogger A. said...

Sjukt bra låt. Man blir klart peppad. Typ första skivan man hade hemma. En livsfarlig Dee Snider på framsidan av LP:n med ett kött ben i handen... :-)

Ingen mer än jag som gillar bensinstationer alltså... Märkligt.

11:22 fm  
Blogger Peppe said...

Förlåt...

3:13 em  
Blogger A. said...

Peppe: Det är okej. Vet att det är en sjuk grej men gillar verkligen det...

Men å andra sidan finns det ju de som äter lever också :-)

3:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home