fredag, september 08, 2006

Den tredje statsmakten*

I dagens expressen.

"9 anledningar att HATA dig i kön"

Precis det ställe där jag känner att hat är som mest befogat.
Och visste jag inte vad jag ska hata folk för så vet jag det nu.
Mitt bland orsaker jag kan skriva under på som sjukt störande som tränga sig, ta med för många varor och liknande dyker den upp. Den mest naturliga.

Pratar med kassörskan!

Vad i helvete är det för fel på människor i generellt sätt? Störa sig på att man är vänlig mot en annan person?

Och älskar rubriken. Vi tar den igen - 9 ANLEDNIGAR ATT HATA DIG I KÖN!

Vem är det ärligt som kommer på artikelämnena?
Är det journalisten, efter ett par år på folkhögskola, kanske ännu fler på högskola/universitet får jobb på den stora tidningen i den stora staden som kommer med ett leende till redaktören och säger.

- Du, jag har ett jävla scoop här. Jag har kollat vad som får folk att hata varandra i matkön... Vad säger du? Löpet? Dubbeluppslag?

Eller hur tror ni man känner sig journalist efter knåpat ihop den artikeln.
"... den där artikeln satte jag..."

Jag vet inte.


A. Antagligen rätt hatad i kön men pratar alltid med kassörskan eller kassören. Och säger Hej och Hej då...


Ps. Har av ett ex fått höra att det är olämpligt att prata med de i kassan med kommentaren. "Måste du flirta med hon i kassan jämt? " Trodde det var hon som hade problem. Men det är tydligen fler...

* Rubriken. Det kan vara något annat nummer på statsmakten men orkar inte googla. Får det säkert påpekat för mig ändå....