torsdag, september 28, 2006

Inspiration

Under en som vanligt mycket givande mail konversation med CK, The Brat och All-in där dagen torsdag i allmänhet avhandlades.

Onsdag = Lill-lördag
Fredag är fredag. Lördag är lördag. Precis som söndag är ångestdagen.

Men vad är egentligen torsdag?

Förslag som uppkommit är;
Tråkdagen (CK) Tja, mer generellt för alla arbetsdagar va?
Hasse Aro Dagen (All-in) Okej, hur tänker du nu?
Fredag Light (A) Bäst enligt mig
Pre-Fre (The Brat) Inte illa för att vara The Brat.
Dan före dopparedagen (The Brat)Vet hon om att du kallar den det?


Så vad är torsdag för dag egentligen? Och vad borde den kallas?


Nu har jag just blivit intervjuad i en tidning från landet långt borta. Så om ni läser dem kan ni få se hur jag ser ut och vad jag anser om valresultatet.


A.

15 Comments:

Anonymous Anonym said...

Torsdag=Helg för mig. Man kan softa på jobbet.För imorgon är det ju fredag å då gör man inte många knop heller.......:o)

2:45 em  
Anonymous Anonym said...

Torsdag för en student är som alla andra dagar. Alltså nästan som helg. :)

3:07 em  
Blogger Lill-Krizan said...

Torsdag är så långt ifrån ångestdagen man kan komma. Det måste vara positivt.

3:11 em  
Blogger A. said...

404 : Vad har jag sagt om sådana kommentarer?

Lill-krizan : En klart positiv aspekt.

Hittade annars hos Ida sunstroke.blogg.se att det är en fuldag. Inte helt fel det heller. Men undrar om det inte är mer vädret i så fall...

3:23 em  
Anonymous Anonym said...

Torsdag är ju pannkaksdagen! Efter man ätit sin ärtsoppelunch.
Bra dag alltså!

4:09 em  
Blogger A. said...

K: A gillar inte pannkakor. Ditt förslag är diskvalificerat. :-)

4:36 em  
Anonymous Anonym said...

Dan före dopparedan. Haha, det tyckte jag var roligt.
Fuldagar kan ju infinna sig vilken dag i veckan. Annars tycker jag att torsdagar generellt är Leif GW Persson-dagen. Hela dagen. Året om.

5:14 em  
Anonymous Anonym said...

A: Att du tycker om sådana kommentarer? :P

10:05 em  
Blogger A. said...

Ida : Vissa har det tydligen bra som vågar gå ut med en sånt namn ;-)

Annars är nog Leif GW dagen samma spår som Hasse Aro dagen...

404: shut it.

8:48 fm  
Blogger Peppe said...

Nämen, i Helsingfors är torsdag en kalasdag. Vad som helst kan hända...

9:10 fm  
Blogger A. said...

Är då typiskt att man inte var i Helsingfors då. :-)

Vart en helt okej dag trots allt till slut.

10:15 fm  
Anonymous Anonym said...

Dan före dopparedagen. I wish... :-) Om jag börjar kalla den det kanske den börjar bli det också. Det var det där med att affirmera.

11:16 fm  
Blogger A. said...

Moi : Jo kanske det som krävs. Fast jag har verkligen försökt inbilla mig att jag ska vinna 25 000 i månaden i 25 år. Funkar inte. Kanske man ska börja lite mindre med att önska sig en dopparedag... ;-)

3:14 em  
Anonymous Anonym said...

Jo, jag tror på det där med att jobba sig upp. Så dan före dopparedan var det alltså?? :-D

4:34 em  
Blogger A. said...

Det är idag som gäller Moi enligt våra förslag så var det igår det var dagen före Dagen D...

Kanske får bli en sväng ut med polarna i alla fall trots allt...

4:45 em  

Skicka en kommentar

<< Home