måndag, september 25, 2006

Skumma drömmar

Klockan 14.00. Ingen har märkt att jag klippt mig. Jag ger upp. Ser från och med nu bara bra ut för min egen skull. :-)


I natt vaknade jag av att det smällde som fan i området. Tittade ut genom fönstret. Hörde ett jävla liv. Såg på himlen gula streck som gick ner mot marken. Ett i ett. Öppnade dörren och kände direkt att det var en konstig lukt. En karaktäristisk doft av lösplugg eller ammuniton. Lite skakis. Såg flera figurer i konstiga hjälmar åla sig framåt mot La Casa A. Tecknade till mig att stänga dörren.

Jag stängde uteplats-dörren.
Tittade istället ut genom sovrumsfönstret. Där stod en annan man i uniform och målat ansikte och vrålade till mig. Hemvärnet skrek han.



Då vaknade jag igen. På riktigt alltså. Ganska så rädd.
Påminde lite om Lille Skutt kände jag. Lätt skakande underläpp och förvånad blick.

Sen slog det mest irriterande av allt mig. Varför kommer man ihåg drömmar om konstiga gubbar som skjuter på varann? Och aldrig om den gången jag drömmer om Reese Wheaterspoon eller Jenny Miina ?

Eftersom jag inte kunde somna om så fanns det inget annat att göra än att äta en chokladkaka som min vän chokladkakeförsäljaren hade gett mig. Den var av finaste sort. Mörk choklad.
Alltså inte så god.


Sen kollade jag på matprogram i en halvtimme. Nu behöver jag en potatispress. Hur har jag klarat mig utan det...


A. För billig. Choklad.