lördag, september 23, 2006

Hos Barberaren...

Då var man tillbaka efter ett besök hos frisören.

Så jävla nöjd.
Jag alltså.
Så jävla söt.
Frisören alltså :-)

Sen är det verkligen världsklass med en söt frisörtjej som bestämmer åt mig.
Inget ".. hur vill du ha det?..."

Hon kör den här varianten.
- Hmm... Nu ska vi se vad JAG ska göra idag med ditt hår...

På frågan om hon kunde ta det lite kortare i nacken var svaret.
- Nej. Du passar i lite längre. Det har jag ju sagt...

Sen bokar hon in mig direkt om sex veckor, utan att fråga, talar om för mig att jag borde färga håret lite brunt med slingor.Bokar in det med. Skulle passa mig mycket nu under hösten säger hon. Jag ler.

Då slår det mig. Egentligen sågar hon totalt hur jag ser ut just nu.
Frånsett frisyren som hon skapat.
Jag borde bli sur.
Men jag sitter bara och ler.
Ler fånigt. Och saligt.


A.