onsdag, september 20, 2006

Konstaterande

Idag har vi konstaterat en massa saker.

1. Äter de ris i Kina? Ja.
2. Pratar de utrikiska på möten trots att de vet att jag inte förstår? Ja.
3. Pratar de utrikiska på bjudluncher trots att de vet att jag inte förstår? Ja
4. Är de fysiskt inkapabla till att sätta på kaffe själva om de vill ha det ? Ja.

Alltså gjorde jag ett socialt experiment.
Såg att det stod en kanna kaffe som var kvar sen imorse som var i princip full.

Vad gör jag då?
Ett lätt tryck på "on" knappen så det såg ut som det var nygjort. 3 minuter senare var allt slut. Skratta gott för mig själv. Undra hur gott det var med gammal och kallt kaffe.
Inte mitt problem.

Dagens konstaterande blir alltså att människor i A's direkta närhet är sjukt slöa. Här räknar jag dessutom in Lillbrorsan.


A. Om du får oväntat besök.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hahaha!!! Sjukt smart du måste vara som kommer på såna saker...

3:04 em  
Blogger Ninde said...

*asg* Kan trösta dig med att du är inte den ende som fått den behandlingen av sagda folkslag. Tack för tipset om kaffebuset dock, ska prova någondag*L*

3:22 em  
Blogger A. said...

K : Såna kommentarer är mina favoriter ;-)

Ninde: nej jag vet... Är rätt van men blir alltid lika förvånad över hur de kan leva med sig själva. En gång okej. Massor nja.

Jag sover gott i alla fall...

5:07 em  
Blogger Peppe said...

Haha! Sjukt bra trick. Om jag var en av dem som alltid kokade kaffe skulle jag absolut köra det. Tyvärr är det just nu sannolikare att jag kommer att råka ut för gammalt-kaffe-tricket.

1:45 em  
Blogger A. said...

Peppe: Riktigt nöjd själv med :-)

2:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home