fredag, september 15, 2006

Le Val

Hmm... Valdebatt och inspiration av La Peppe som skrivit om hur retoriska & vältaliga svenska politiker är jämfört med de finska babianerna till politiker.

Inte för att strö salt i såren men försökte inte Matti Nykkänen sig på en politikerkarriär?

Igår i alla fall. Mest pajkastning och Göran P körde sin vanliga buffeltaktik med osmakliga påhopp...
Bäst var ett påhopp på Leijonborg som han senare försvarade med den universala förklaringen i alla sandlådor.


"...det var han som börja..."


Det här samtalet hördes i valfri sandlåda i Katrineholmsområdet någongång på 50-talet.

- Var är min spade?
- Jo, (konstpaus) den har jag tagit. För sandlådans skull. Med den (tung suck) tänker jag bygga välfärden som du vill riva. Du har redan rivit min sandherrgård ser jag... Så kom ihåg. Det var du som började...
- Men den är ju min?
- Jo, (konstpaus, ta av glasögonen) men lilla vän. Det var du som började. Och i den sandlåda (sucken igen) som du vill ha kommer folk att få stå utanför utan sand, (konstpausen!) vissa ha dyra spadar och vissa ingen alls. Så funkar inte den sandlåda jag, (suck) vi vill ha. Alla ska med förstår du...

Vem vet kanske så här det gick till. Vad vet jag.
Vi får se på måndag.

Men kom ihåg. Himlen är alltid blå... :-)

A.