måndag, september 18, 2006

Gissa sjukdomen...

Ska sammanfatta dagen lite kort.

Ingen bra dag produktivt, vilket leder till att det blir till att gå upp tidigt imorgon och träna in en presentation på engelska.

Istället för att arbeta hårt och vara flitig som en myra funderar jag på om jag har drabbats av Damp. Eller AD/HD. Koncentrationen är på topp och en mygga kan få mig att tappa den. I stället för namnet på ett litet land med en elaking i norr har jag skrivit IKEA fem gånger upptäcker jag när jag korrläser presentationen.
(skulle ju kunnat muntra upp lite iofs)

AD/HD. Vad hette de där "dropparna" man fick som barn? Hette AD/HD droppar eller något liknande. Fick man de för att utveckla eller avveckla åkomman i så fall?
Var bara vitaminer va?



A.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag tror du måste fria till mig - så jag kan lära dig ett o annat!Gosh.....

4:43 em  
Blogger A. said...

Du har så rätt. Jag måste lära mig mer.

Ska bara stretcha lite först. Vid min ålder vill vi inte ha ryggskott när vi går ner på knä och friar till folk ;-)

4:51 em  
Anonymous Anonym said...

AD-droppar heter det, a. Joo, och så är det så att: "Barn behöver A och D-vitamin för att växa och för att benstomme och tänder skall bli starka. Med hjälp av solljuset kan kroppen bilda eget D-vitamin. Vi lever i ett solfattigt land och barnen behöver ett extra tillskott av D-vitamin."

(jag vill också gifta mig)

8:09 em  
Blogger A. said...

Aha... AD-droppar alltså ;-) Kommer bara ihåg att jag tog lillbrorsans när han var liten. Var rätt goda tyckte jag har jag för mig...

Alltså med lite mer sol hade jag kunnat bli basketspelare.

Du vill också gifta dig, är det ett "halvdolt" förslag? ;-)

8:39 fm  
Anonymous Anonym said...

Haha, jag snodde också, från min sex år yngre syster. Överdosering kan man säga. Fast jag blev bara 1.70.

Förslag och förslag, inte vet jag ;-) (nu blev jag lite blyg här). Det var väl mest bara ett konstaterande. Antar jag.

10:50 fm  
Blogger A. said...

Överdosering hjälper tydligen inte. Stannade på 177... hehe. Lillbrorsan blev lite längre. Bättre tryck i dem på hans tid. 6 år yngre...

Aha ett konstaterande antar du men ändå inte ett "nej det var inget förslag" ;-)

hehe

4:04 em  

Skicka en kommentar

<< Home