onsdag, oktober 11, 2006

En galning, flera tokar flest psykfall?

En efterlängtad återkomst.
Som hållt sig borta på grund av slöhet. Endast slöhet.

Men efter att ha köpt en ny slev i förrgår blev det matlådelagning. Förresten känns det nästan lite sjukligt att jag som inte är en shoppoholic knappt kan gå förbi köksavdelningen på Hemköp utan att köpa någon pryl. Lägger ner mer pengar på attiraljer än mat.

Så vill ni låna något. Säg till.
Hittills onödiga köksinköp. Nu tar jag bara med de värsta.

Grillpanna. (använd 1 gång)
Sil (aldrig)
Ny filekniv (1/2 gång min gamla var bättre)
Häftig, proffsig korkskruv
Ballongvisp. Stod i Cafe att den var ovärderlig i ett kök. (Aldrig )
Brödrost. (Aldrig )
Milkshakemixer (1 gång)



DAGENS
Lunch : Potatis, panerad rödspätta och citron. AAAA av AAAAA
Låt : Kristoffer Åström - All lovers hell.
Prat för sig själv : A till väckarklockan " Så där gör du ju bara för att jävlas" när den ringde...
Plan : Jogga. En bit i alla fall. Marathonträningen falerar men jag är snygg i håret.
Välklädda : Lois Lane på Råsunda igår. Såg ut som Ola Skinnarmo på väg över Grönland.


Som avslutning. Efter att ha sett kanske en av tidernas tråkigaste fotbollsmatcher. Ecuador - Brasilien och upptäckt en publik mer intresserad av publik, vågen och att springa gatlopp efter fotboll så uppstod frågan.

En person från Ecuador = Ecuadorian?
Flera grupp från Ecuador = Ecuadårar?

Skitdålig jag vet. Men det betyder inte att jag skrattade åt mig själv på ett skrockande sätt som jag snott från jultomten.


Och dessutom tycker jag ni är skittråkiga om ni inte fyller i prylen i förrförra inlägget.

A.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

då kan du ju berätta vad det går ut på? vad man ska fylla i? hur? och varför?

2:04 em  
Blogger A. said...

Oväntat att det var just du som inte fatta :-)

Egenskaper du tycker passar på mig. Enligt dig. Inte så svårt.

2:08 em  
Blogger Ninde said...

Jezuus, köksprylar? Nesting habit? Vet inte om jag ska bli impad eller oroad, men ballongvisp is da shit. När man väl vant sig att använda den ;)

3:06 em  
Blogger A. said...

Ballongvisp is da shit.. Antagligen. Vad använder man den till?

Den som svarar vispa vinner ett pris.. :-)

Själv skrämmer det mig lite. Precis som att jag gärna ser på Kockprogram på tv :-) Men så är jag grym på att laga mat också haha

3:18 em  
Blogger Ninde said...

Aha :)

3:35 em  
Blogger Ninde said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

3:35 em  
Blogger Peppe said...

Pax för den proffsiga korkskruven.

4:10 em  
Blogger A. said...

Peppe: Maila adressen så kommer den ;-)

4:23 em  
Blogger Lill-Krizan said...

Åh, milshakemixer! Var köper man en sån?!

6:02 em  
Blogger Torpan said...

Milkshakemixer? Är det inte en drinkmixer? Eller vad är skillnaden? För en drinkmixer hade ju säkert blivit välanvänd *ser Strawberry Daiquiris, Piña Colada på färsk annanas o massa andra goda fruktdrinkar framför sig*

10:57 em  
Blogger A. said...

Lill-Krizan : Inte så svårt som man kan tro. Electrolux Home :-)

Torpedp : Fan, det har jag inte tänkt på. Helt klart bättre med en drink-mixer än en milkshake-mixer, speciellt när man inte är så förtjust i milkshake's men gillar paraplydrinkar... :-)

8:46 fm  

Skicka en kommentar

<< Home