tisdag, oktober 10, 2006

Saker jag inte trodde jag skulle se. På ett kontor.

Har varit kontorsråtta länge nu.
Jag har konstiga kollegor.
En ännu konstigare praktikant här just nu.

Sammantaget på det här dårhuset har jag sett saker jag tycker är lite ovanliga.
Eller som borde vara lite ovanliga.

Det här har jag aldrig hört talas om.

Jag går förbi Le Boss kontor. Vi har en glaspanel brevid dörren. Där sitter två tidningar upptejpade för.

Längst ner på glasrutan är det inte för tejpat. Jag ser ett par fötter.
Där sitter Le Boss. Runt hans fötter ligger hårtussar. Han blir klippt på kontoret.
Av praktikanten.
Med en kökssax.

Nu väntar jag med spänning på att han ska komma ut. Ur rummet alltså.


A.

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ehhhhhhh................? Sluta nu! Du kan inte jobba där längre. Slå dig fri så fort du kan innan du blir likadan. *ryser*

3:53 em  
Blogger A. said...

Önskar att jag kunde säga att jag saltat historien som jag kanske gör ibland. Men allt om kollegorna är sant. Varenda ord. Tyvärr...

4:07 em  
Anonymous Anonym said...

Jisses. Abandon ship.

5:05 em  
Blogger Peppe said...

Nä?

8:42 fm  
Anonymous Anonym said...

Gosh!Känns som det händer mer saker än vad du/vi vet på kontoret.
Stackars praktikant........

9:07 fm  
Blogger A. said...

Peppe: Jo... Kan rita en bild av hur det såg ut... hehe

C : Vill inte veta mer... :-)

9:44 fm  
Blogger A. said...

Och förresten? Stackars praktikant? Jag då? :-)

9:47 fm  
Anonymous Anonym said...

Praktikant alltid en praktikant - gör allt vad en chef ber om.
Tjaa dig med är det synd om.Du försöker ju ta dig därifrån!:o)
Annars finns en ledig tjänst hos mig....

9:51 fm  

Skicka en kommentar

<< Home