fredag, oktober 06, 2006

Sånt som skrämmer folk och bättre humör...

Nyss : Trött, glånig med en bad-hairday.
Nu . Lite piggare nu efter en kalorie-rik lunch form av en pastagratäng. Och upptäckten av solen.

Kan dessutom passa på att ge ett tips.

Om ett litet barn i klädd en ullig tröja springer in i dig på låt oss säga MQ. Att då utbrista;

- Ohhijeooo

av rädsla är ingen bra ide. Inte när mamman sen säger;

- Oj, förlåt, skrämde han dig.

och du svarar:

- ja, jag trodde det var en hund.

När mamman i det läget ger dig en blick som kan indelas i lika delar, "är han galen" "ska du ha en smäll" och "nu tar jag min unge och drar" försöka förklara det med;

- Och jag är jätte hundrädd

Hjälper inte situationen. Inte alls.
Men jag skrattade...



A. Lika rädd för hundar som barn...

7 Comments:

Blogger Peppe said...

Hahahaa: "jag trodde det var en hund"???

Av den här orsaken läser jag din blogg. FAN-TAST-ISKT!

2:24 em  
Blogger Ninde said...

Hi, hi, ja den var kul..:)

2:57 em  
Blogger A. said...

Tackar tackar.

Men inte att förglömma så blev jag verkligen rädd och trodde det var en hund...

4:24 em  
Anonymous Anonym said...

Personligen är jag mer rädd för barn i lurviga tröjor än för hundar, men det är ju så klart en smaksak. ;-)

6:29 em  
Anonymous Anonym said...

he he, skitkul :)

9:28 em  
Anonymous Anonym said...

LOL !!
- att du ligger NÄST (moahaha) överst på min blogglista beror inte bara på bokstavsordningen...

11:06 em  
Blogger A. said...

Moi: Håller nog hundar som läskigare. Vissa mammor är dock läskiga...
Gina: Tvåa. Inte illa alls... :)

4:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home