onsdag, oktober 04, 2006

Åh en sådan härlig dag...*

Då blev det becksvart utanför fönstret då. Som någon drog ner rullgardinen men man får inte gå och lägga sig.
För då blir en tre äpplen hög liten man upprörd. Att han inte ens kan sätta på kaffe själv (tror jag) är inte ett problem.

En ytterst trött A tänker nu bjuda på en lista över saker som han stör sig på. Eller rättare sagt stört sig på idag.

  • Kollegor. Kroniskt störd på dem.
  • Elever på gymnasieskola som vägrar äta skolmat och lever rövare där jag äter**
  • Idiot till cyklist som plingade på mig. Vägrade flytta på mig. Var på gångsidan. Lite kul när han fick stanna.
  • Regn och man inte är hemma. Regn är världsklass om man är hemma. Kass när man inte är det.
  • P3. Inte en enda bra låt på evigheter. Och nej, Gnarls Barkley och Cascada är inte bra.
  • Regn igen. Förstörde en bra hårdag.
  • Slutet på internet. Finns inget roligt att surfa bort ett par minuter på längre. Ni får leva med mitt gnäll i stället.
  • Kanelbullens dag. Och så är kanelbullarna slut på Le Cafe här brevid.

Muntra saker. Närmare fredag än måndag. Det är allt mina vänner.

A. Segare än Kristina Lugn på valium.

* Någon som vet vilken låt den raden kommer ifrån?

** Funderar nästan på att börja med Nutrilett för att slippa se deras finniga ansikten, trasiga jeans och höra röster som spricker eftersom de ska envisas med att skrika...

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Så det åskat! Hick. Det är ungefär det enda som gör att jag inte somnat framför skärmen. Smällarna.

1:29 em  
Blogger A. said...

Jag vet! Lite coolt gillar regn och åska men man ska ligga hemma i soffan inte sitta på ett fånigt kontor....

Nu vann jag 25 kroners på en trisslott så nu är jag glad igen...

1:41 em  
Anonymous Anonym said...

"Åh, en sådan härlig dag, Djurgår´n vann, Djurgår´n vann.
Åh, en sådan härlig dag, Djurgår´n vann, Djurgår´n vann.
Djurgår´n e det bästa laget, spöar hammarby och gnaget.
Åh en sådan härlig DAAAAAG.
Gamla fina Djurgår´n vann!"

2:01 em  
Blogger A. said...

Ida : Du har just blivit min favoritläsare!
Kunde du det eller googlade du det?
Ärligt nu ;-)

2:09 em  
Anonymous Anonym said...

Haha, ehh..
Med risk för att förlora mitt status som A's favoritläsare tänker jag inte avslöja det.

Nä, ärligt sa du.
Jo. Google.se, gotta love it.

2:36 em  
Blogger A. said...

Äh... du tog den, alltså pluspoäng i alla fall :-)

Google rules.

2:50 em  
Blogger Ninde said...

Har också haft en sån dag:(. Med störiga cyklister brukar jag roa mig med att visualisera hur jag sticker en pinne i ekrarna och orsakar hastig avsittning. Hjälper lite iaf...i en sjuk värld full av cykelbanor*L*

3:32 em  
Blogger A. said...

Att få se någon göra det på en cyklist, helst en gubbjävel skulle verkligen "make my day"

:-)

3:58 em  
Blogger Ninde said...

Fortsätter den här dagen i samma takt är det inte omöjligt att du får läsa om det i tidningen i morgon..tillsammans med en efterlysning på liten arg blondin;)

4:08 em  
Blogger A. said...

Lovar att ställa upp med alibi om det kommer en sån efterlysning...

Kan se Leif GW framför mig

"jo, det här e ju inte så ovanligt som man kan tro. Förmodligen, så hör den här arga lilla blondinen hemma i området. Kanske jobbar hon här, eller bor, eh det är ju svårt att säga. Ofta så är ju sånna härna brott lite impulsiva. Det, eh gör ju det hela lite svårare... "

"- hatbrott sa du? Njaae, det skulle jag väl inte tro... Alltså, förövaren kan ju hata cyklister men det är ju inget vi vet nu. Det är ingen teori vi följer i dagsläget..."

4:38 em  
Blogger Ninde said...

*asg* GW rules, men tack för alibit:)

4:56 em  

Skicka en kommentar

<< Home