torsdag, oktober 05, 2006

Le Challenge...

Jag som verkligen gillar listor. Verkligen så kommer den här. Fan.

Utmanad av Ajja...


Och då vill jag påpeka att jag misstänker ett förtäckt hån bakom utmaningen. Allt talar för det,
hehe , vi utmanar honom som inte kan något om musik, erkänn att du tänkte så här...

  • Han som är född taktlös och tondöv
  • Han som i 9:an fick höra av musikläraren att han hade en av skolans tre sämsta sångröster. Vid ett sångtest för att gå med i kören.
  • Han som inte känner till 1/8 del av grupperna som andra kritat ner...
  • Han som mimar på dop, bröllop och begravningar för att inte förstöra stämmningen...
  • Han som 3-4 gånger per dag utbrister "...jag gillar fan inte musik..."*

Men WTF, let's give it a try....


Vad lyssnar du på för sorts musik?
Hmm. Allt. Typ. Speciellt det som kommer på radio. Mix Megapol fram till kl 10.00 sen P3. Nästintill aldrig hemma.

-
Gillar svensk musik. På svenska. Men inte all musik på svenska. Dessutom uppväxt när det var coolt med jeansjackor med tryck av Iron Maiden, Kiss, Judas Priest på ryggen...

-
En liten och väl dold fabless för country. Skulle gärna blivit en Cowboy. Eller lastbilschaffis in the States. Hade förmodligen direkt ätit upp mig till en spärrballongsstorlek på små hak i öknen där det blåser "buskbollar" på gatorna och det sitter ett par gamla gubbar i rullstol utanför...
Dundrat fram genom öknen nynnande på "I was a highwayman"...

Men nu skulle det inte handla om mina karriärdrömmar...

Vad heter favoritartisten/artisterna?
Ingen aning förutom Thåström. Och Live, och GoGo Dolls. Och Jakob Hellman. Och född och uppvuxen på 80-talet i The Northern Hoods så ligger ju Europe varmt om hjärtat.**

Låt som gör dig glad:
Har inte varit glad sen 87. Jag är den tysta, buttra, starka typen.

Om ni inte tror på det så tar vi; I wanna rock. Twisted Sister.

Bästa låten:
Waterboys - Bang on the ear.
Eller Jersey Girl med Bruce Springsteen. Eller Fairytale of New York nu när det snart är jul.

Eller kanske Pearl Jam's Jeremy.

Sämsta låten:
Allt som Thomas Ledin, Patrik Isaksson, Håkan Hellström och Berts dansbandskillar gjort. Någonsin.

Bästa partyhiten:
Ja, inte vet jag. Beror väl på var man är. Det mesta brukar funka. Hellre alkohol än musik brukar jag säga. Efter rätt mängd så blir all musik mer eller mindre bra...

I min mp3 just nu:
500 låtar. Ska ni veta alla?

Live - Throwing Coppers
Thåström - Skedbokvarnsvägen 9
Pogues - Best of.
Nick Cave and the Bad Seeds - Murder ballads
Johnny Cash - The Prison Albums.
The Highwaymen - The Highwaymen

Sen ska man ju tydligen utmana någon. La Peppe gillar listor. Säkert La Ida med. C också.

A. Någon slags musiksmak i alla fall.

* Eller människor, kollegor, kaviar eller djur...
** Kunde nästan se Joey's hus från La Casa A Grande. Slå det ni...

3 Comments:

Blogger ajja said...

ÅH, nu blev ja impad!! Och jag skrattade bara lite faktiskt. Inte alls mycket. Prison Album, albumet är faktiskt g u l d.

10:45 fm  
Blogger A. said...

Prison Album är bra. Men I wanna rock rockar hårdare...

Förresten, är det nya Ghetto-Ajja på bilden? :-)

4:49 em  
Blogger Peppe said...

Färdig!

2:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home