måndag, oktober 09, 2006

Helgens bravader och konstateranden

Bravader i helgen.
Att utan att gå ha minsta planen på att springa på krogen lyckats bli full både fredag och lördag.
Tur att man inte blir bakis.
Bilutflykt och tittande på hus. Med manlig kompis.


Sen har A ett och annat förklarat för sig. Enligt rykten är A bortskämd och tenderar till att bli gnällig som en gammal gubbe. Det fick han förklarat för sig igår.

Tydligen så är det inte helt okej;

1. Att tycka att det är pest och pina att vara tvungen att resa över halva världen är tydligen inte okej.Då är man bortskämd.
2. Att lämna en pizzeria för att servicen är för långsam en söndag förmiddag. Då är man bortskämd och gnällig. *
3. Att gnälla över att hitta en kompis sovande i soffan en lördagmorgon och tvinga ut honom för att sen gnälla över att jag har en dålig kudde är också bortskämt tydligen. Då är man bortskämd.
4. Att bli bjuden på öl & whisky av två överförfriskade tjejer för att säga att "jag är inte så förtjust i rökig whisky" är tydligen otacksamt.**

Gnällig gick igenom på alla punkter.



A.

* Till saken hör att jag aldrig gillat den pizzerian.
** Men gesten uppskattades. Storligen.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Punkt 4 var faktiskt lite gnälligt. Man ska inte se given häst i mun och allt det där... ;-)

6:08 em  
Blogger A. said...

äh... ska de slösa pengar på mig så kan de väl lika gärna he mig något jag tycker är gott? Fast visst var det lite gnälligt... men du, vad betyder egentligen ordspråket om skåda häst i munnen?

9:49 em  
Anonymous Anonym said...

Så tar jag på mig besserwisserhatten dårå... "Att inte skåda given häst i mun" torde syfta på den kontroll av djurets tänder och tandkött som man vanligtvis genomför inför ett köp. Är hästen "given" är det ju något oartigt att påpeka om det är ett slitet gamlat ök man fått. Det är bara att tacka och ta emot. Och nu åker hatten av igen.

10:27 fm  
Blogger A. said...

Man är inte en besserwisser om någon frågar vad det egentligen betyder...

Och tack...

12:56 em  
Anonymous Anonym said...

Jag insåg just att jag använde ordet "torde" i min förklaring. Det är inte helt okej. Jag är ju faktiskt inte 80 år. Nåväl...

Och varsågod!

4:02 em  
Blogger A. said...

Haha...

Ett ord man hör alldeles för sällan nu förtiden. Precis som äktenskapstycke, gårdvar och njugghänt... ;-)

4:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home