torsdag, oktober 12, 2006

Äntligen!

Fan vad kul att det äntligen blev en nobelpristagare som jag vet vem det är.

ORHAN PAMUK.

En författare som inte fått den uppmärksamhet han faktiskt förtjänar, skriver lättlästa böcker med spännande handling. Helt klart läsvärt. Speciellt "Snö" och "Den vita borgen" är böcker som är riktigt jäkla bra.

Faktiskt sitter jag och hoppas att han blir året "julklapp". För fler borde läsa honom. Hemma ligger sedan en tid dessutom hans senaste bolk oläst - "Istanbul - Minnen av en stad". Blir kanske att prioritera om ordningen som böckerna hemma ska läsas...

Orhan Pamuk.

Har ni läst hit.
Trott på det?
Aldrig hört talas om honom. Heller.
Dessutom så saknar jag Fylking.


A. Som ska hem och läsa Ruth Rendell istället.

3 Comments:

Blogger Ninde said...

Fy dig, inte skrämmas så! Nästan så jag tog bort dig ur favoritblogglistan där...;)

5:03 em  
Anonymous Anonym said...

Hehe... mig lurade du med. Faktiskt så jag trodde du var av det intellektuellare slaget. Pjuh.

9:08 em  
Blogger A. said...

Hmm..
Ninde : Och det vill vi ju inte... Bra för mitt ego att vara med på såna :-)

K:Skulle det vara så hemskt då ? ;-)

Och framstår jag inte som det? hehe

8:16 fm  

Skicka en kommentar

<< Home