tisdag, april 24, 2007

Vilket gäng man hamnat i...* Del 1.

Då så. Resande över. Hemma i kalla Sverige igen. Och ja, där nere parkerar de visst hur som helst.

Hur som helst. Resan del 1.
Då Lillbrorsan är ungefär lika pålitlig som en äkta väska i Chinatown så passade han på att försvinna till Läkerol producerande stad samtidigt som han lovat mig skjuts till Arlanda. Taxi blev det.

Kommer dit. Står i incheckning då en fascinerande scen utspelas. 1 incheckningsdisk öppen, inte så lång kö. En disk till öppnas och femtioårig man sätter nytt rekord på 35 meter. Står längst bak, hinner fram först, prejar en barnfamilj och kör av ett hjul på sin väska...

Jag som reste lätt, en halv kabinväska med saker tog det lugnt. Av tidigare erfarenhet vet jag att Arlanda inte är så roligt. Och trots att jag inte checkade in först kom jag med på planet...

På planet, inget roligt att förtälja. Pratar med stolsgrannarna, vi går inför landning och kondens droppar/rinner ner på mig. Inte heller på ett lämpligt ställe så lagom till passkontrollen ser jag ut som någon som skulle/borde/måste använda Tena kontinensskydd. Ej bra...

Några söta tjejer på planet och vid väskhämtningen en lång blondin som stirrar på mig. Jag stirrar tillbaka. Vet att jag vet vem det är men kommer inte på det. Struntar helt sonika i det. Kommer till hotellet trött och halvseg. Äter somnar gott med en tysktalande tv-kanal i bakgrunden. Vaknar redo för att se stan.

Med andra ord, A hoppar likt Rönnerdal ur sängen.


A.


* Citatet från vilken film?

6 Comments:

Blogger S said...

Hahaha! Jag kan se den 50 åriga snubben framför mig. Undrar om han tyckte att det var värt ett hjul? Det gjorde han va?

2:01 em  
Blogger Ninde said...

Ha,ha...håller med Sandra. Verkar som om varje chartergäng måste ha minst en sån tokstolle med för att få lyfta. Kom du på vem tjejen/tjejerna var då? :)

2:17 em  
Blogger A. said...

Sandra: Han tyckte nog det... han hann i alla fall dricka sig bra packad innan avgång...
Ninde: det avslöjar sig kanske senare... ;)

3:25 em  
Blogger Ninde said...

a: Reglerna a, reglerna...vad var det du sa om cliffhangers nu igen? ;)

3:44 em  
Blogger A. said...

Hehe... du ska få veta men du får ge dig till tåls lite. Dator och internet situationen tvingar fram det...:)

4:03 em  
Blogger Ninde said...

a: Dax att plocka fram jättedatorn Arne hemma? :)

4:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home