tisdag, april 17, 2007

Le Dig

Första dagarna av långledighet avklarade. Sammanfattningsvis med alkohol i fredags, långpromenad genom Sthlm ut till Moderna Museet med The Brat och avslutning på kajen framför Nationalmuseeum med fika i lördags. Söndags sitta på ett fik i solen och sen grillning på La Casa A's soldäck. Och som avslutning en träningsmatch i fotboll. I Division 7.
Med ett lag inblandat som heter Knarrbacken. Som åskådare.

Moderna Museet. Jag är inte så Moderna. Inte ens nära.

Men kul som utflykt. Lite förundrad över museei-tanten som föreslog att vi skulle sätta oss på verandan sen och bara mysa tillsammans. Jag och The Brat alltså. Vi avböjde för att mysa där man kunde höra vågor skvalpa istället.
Jag önskade att han var en tjej hela tiden.

Söndag. Solen. Solen. Grillen. Solen går ner. Jag är ändå ute. Resultat. Jag är numer klädd i en vit t-shirt även i bar överkropp.

Måndag. Bostadsrättsföreningsbildningsmöte. Långt ord.

Enda dagen jag sagt att jag inte kan. Då bokar de mötet och jag missar 11 stolta karlar som springer runt i de vackraste av tröjor.

Ett sånt möte väcker oväntade frågor på närmare håll än man kan tro. Som Katt-tanten som är orolig för vad som ska hända om hon ramlar och bryter benet på gården. Eller om någon får en istapp i huvudet.

Att hon inte gjort det hittills, att ingen annan gjort det hittills är oväsentligt. Faran är större nu. Mycket större. Sånt har hon läst om.
Och ja. Det händer.
Jag kom på en lösning. Men vågade inte säga den.

Mitt förslag?
Att slå in henne i bubbelplast.

Men vi har ett namn på föreningen. Prästgårdsbacken.
Det är väl sådär. Jag ville nå en internationell marknad och föreslog "The Preacher's hill" men fick till svar att jag inte bodde i en Hollywoodfilm...
Inskränkta grannar tydligen.

Sen avslutade vi måndagen med att jogga lite. Var ju lite varmt mitt på dagen... Jag lever efter siestametoden just nu...

På torsdag då jävlar...


A. Ordförande i Ledighetskommiteen.

Har ni kommit på ordvitsen i rubriken. Lite gbg-varning va?

13 Comments:

Blogger Ninde said...

"Vi avböjde för att mysa där man kunde höra vågorna skvalpa" "Jag önskade att han var en tjej hela tiden." Que? Ha,ha,ha,ha ... ;)

We dig. Absolutely. :D

12:17 em  
Blogger A. said...

Nu ska du kanske inte ta allt så bokstavligt Ninde.

Skvalpande vatten, sol, en kaj, glass... det fanns helt klart potential.. om han vart tjej.... ;-)

12:20 em  
Anonymous Anonym said...

Det kan vara den stämsta ordvitsen någonsin. Någonsin, A.

12:33 em  
Blogger A. said...

jag vet Moi.... Men ändå kunde jag inte motstå den... :)

12:48 em  
Blogger Björnen said...

Sorry, den kvalificerar tyvärr inte som Göteborgs-vits. ;)

1:04 em  
Blogger Ninde said...

a: Ha,ha jo jag fattade det. Men du inbjöd liksom till det.. ;)

1:13 em  
Anonymous Anonym said...

Föreningsnamnet e scary likt där jag bor ju....

1:31 em  
Anonymous Anonym said...

haha nu fattar jag din roliga ordvits....mupp!!!;)

1:32 em  
Blogger A. said...

Ninde: Fatta att du fatta om du fattar... ;)
PollyPP: Hehe... kanske kan jag få igenom mitt "Hollywood" förslag ändå...
C: Se där...;)

1:37 em  
Blogger Lill-Krizan said...

Det var alltså Rosersbergs IK du var och spanade på i söndags kväll. Intressant.

När ska vi göra entré?

5:25 em  
Anonymous Anonym said...

The Brat har ju ändå utgett sig för att vara "stray", räcker inte det för dig??

9:23 em  
Blogger  said...

hehe
Jag tycker den kvalar in som GBG vits (iallafall tveklöst som chamershumor); istort sett helt poänglös.

Här kommer en riktig (förlåt):

Åssbon:
Faen Kal va gött de hadde vatt mä enna toscatåta nu dö!

Kal:
Aa, men ha du nån tåsk då?

(Torsk uttalas tåsk i Göteborg, tosca uttalas tåska i hela världen)

/P - educating the world

10:34 em  
Blogger A. said...

CK: Haha... Det citatet från honom hade jag glömt! Och nej det räcker inte... Inte än i alla fall:)
Pata: Haha. Poänglös definitivt... :)
Men lite utbildning är aldrig fel...

10:47 em  

Skicka en kommentar

<< Home